Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing snowboardforum?

  • snowboardforum?

    Publicerad av lajvarn på 1 november, 2004 vid 17:56

    ledsen, vet att det är fel forum. men vet nån nåt bra snowboardforum där det diskuteras utrustning och liknande?
    undrar även om det finns nån bra sida med filmer på olika hopp å trick?

    börjar ju bli dags att inskaffa utförsutrustning.
    /Love

    lajvarn svarade 19 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • _alexander

    Medlem
    1 november, 2004 vid 18:01

    freeride.nu är ju ett grymt forum för både snowboard och skidor där hjälper dom dig med ditt köp.. lycka till!

  • judo-freddan

    Medlem
    1 november, 2004 vid 18:11

    Fast är det det egentligen? Fel forum alltså. Boardtalk borde väl kunna omfatta snack om brädor av alla slag. Om sen vattnet är fruset eller inte..

    Allvarligt talat så är ju snowboard det mest närliggande komplementet till vindsurfing och vågsurfing man kan tänka sig. Efter att ha fått mina första riktiga puderåk i vintras kan jag säga att en frontsidesväng i en våg och dito längs en snökam inte känns så olika faktiskt.

    När jag köpte lite instruktionsfilmer av Peter Hart senast låg det några trailers med, b l a en instruktionsfilm om snowboard där gissa vem..jo P Hart var med. Denna gång som lärling och han uttryckte här vilket schysst komplement bräda är till vindsurfing. I engelska Boards har det också förekommit artiklar om vilken schysst andrasport snowboard är. Så om det inte finns någon tanke att detta ska vara ett forum för endast vattenbrädsporter så låt snowboard få ett eget forum.

  • styret

    Medlem
    1 november, 2004 vid 18:48

    mend et är ju kallt och man måste åka lift. nä usch!
    wink.gif

  • jonasp

    Medlem
    1 november, 2004 vid 19:02

    själv letar jag kite. kan bli phett men det är dyrt o kräver rätt stora ytor.

  • jpeter

    Medlem
    1 november, 2004 vid 21:29

    Någon som testat kitewing?

  • lajvarn

    Medlem
    2 november, 2004 vid 11:56

    tack för alla svar.
    varför jag skrev “fel forum” var för att det finns ju faktikst ett “andra brädsporter forum” men det är ingen vidare fart där tycker jag inte.

    att åka snowboard när man inte kan vindsurfa funkar bra för mig, det blir väl inte så mycket eftersom man bor i söder. är riktigt besviken på vintern här! men några dager får man efter bilen på sjöarna iaf.

    jag har inte testat kitewing, men har kollat upp lite och blivit jäkligt sugen. finns ett forum för kitewing som det inte är nån vidare fart på än, men det är iaf http://www.windsports.net/forum/

    jag har pratat med lite folk där, och fått erbjudande att prova kitewing i vinter, tror det var i fiskeboda utanför katrineholm.. det är Svenska Isseglarförbundet som håller i det.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing snowboardforum?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.