• anonym-anvandare

    Medlem
    17 november, 1999 vid 19:08

    Jag har testat under flera veckor i Härjedalen i verkligt hård vind, faktiskt sponsrad eftersom jag var den enda som testade. Det är grymt roligt men VERKLIGT FARLIGT.
    Farligt därför man inte förstår hur farligt det igentligen är. Åker du fort i djupsnö och trillar och slår skallen i en sten är det kört. Åker du Snö-Skooter modell sanbb så vet du att det är farligt, det förstår man inte riktigt när man åker med denna.
    Ett antal “innevånare” tyckte jag borde prova att segla ut på kalfjället i hård vind vilket jag gjorde. LÅNGT. När du sen trillar så står du i meterdjup snö och har svårt att komma hem. Så fixar man en 08:a
    Fruktansvärt roligt, jag har också testat att segla nedför en slalombacke. SLAO har vissa synpunkter på detta men enormt roligt

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 november, 1999 vid 11:15

    Hejsan,
    Tack ska du ha för dina synpunkter om Snowfer.
    Undrar om du har testad den på is.
    Jag är n.l. på jakt efter en bra fungerande Icesurfer.
    Hendrik

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 november, 1999 vid 14:50

    Kan man inte bara bygga om en gammal, utrangerad surfbräda genom att fästa medar på undersidan? Detta borde fungera på is i alla fall.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 november, 1999 vid 16:00

    Ja jag har testat ordentligt även på is med bla en VX2-rigg. Det går verkligen fort och man måste se upp om det är flera på isen, speciellt barn för dom är oberäkneliga och har du väl fått upp farten ordentligt är det inte helt lätt att ändra kurs om man är nybörjare. Det går osannolikt fort och det är en verkligt häftig och riktigt hissande upplevelse, MEN
    att dra fram i djupsnö, snett uppför ett “snällt” inte allför brant fjäll med ett Simmer FreeR 7.5 är i en helt annan liga tro mig. Men det måste blåsa småspik och du blir garanterat trött för i alla fall jag vågar inte använda hängsele OFF-piste..
    Jag har provat att använda gamla K2 244 skidor K2 extreme skidor och avser att testa X-Scream i år och alla tre är grymma friåkningsskidor MEN man verkar inte få den där riktiga “surfkänslan” eller “puckel-pist i slash – känslan” som man vill åt. Det är litet för mycket “lok-känsla” för mig.
    Jag har en “djupnsö-plan” istället som för en gångs skull verkar vara realistisk:
    “Burton´s + Supersonic.” Tänk dig Uppsala-slätten

    Om du på en välkänd skidort plockar fram en Simmer-rigg och en sån här mojäng så blir du inte helt anonym om man säger så. Ett visst mått av Janne Långben mentalitet är inte helt fel i detta läge. Och framförallt, se upp för skidlärarna och lift-vajrarna. Jag lovar dig många kommer att ha åsikter.
    Hälsningar
    08:an

  • steffo

    Medlem
    19 november, 1999 vid 07:36

    Hur ser den ut undertill? Är det tre skidor som är fästa på en större bräda eller ser det bara ut så.

    /Steffo

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.