Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Snowkita med vanlig kitebräda?

  • Snowkita med vanlig kitebräda?

    Publicerad av hpatrik på 17 oktober, 2010 vid 21:14

    Som rubriken lyder. Går det att snowkita med sin vanliga Twintip bräda om man tar bort fenorna? Är inte jättesugen på att lägga ut pengar på en snowboard då jag bor i skåne och det är inte så många dagar det ligger snö på marken.

    snowkiting-se svarade 13 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • ryden

    Medlem
    17 oktober, 2010 vid 21:19

    Hehehe 🙂 Det skulle jag absolut inte rekommendera!

    Kolla istället på blocket, du kan hitta nån gammal skit bräda som kostar runt 100:- och skor i samma prisklass. Det mesta är helt ok att åka på bara det har en stålkant och riktiga bindningar!

  • ryden

    Medlem
    17 oktober, 2010 vid 21:21
  • ag

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 09:38

    hehe, ja det går nog om det ligger mycket puder men misstänker att du kan bli ganska kall om fötterna.

    söm andra redan föreslagit, kolla på blocket efter en billig bräda och boots. Brädan i den länkaden annonsen är dock för högt prissatt då den härstammar från tidigt nittital.

  • solomin

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 13:44

    Om man bortser från att du kommer att ha grymt svårt att svänga, så kommer din vattenbräda ta sjukt mycket stryk.
    Hitta en gammal snowboard på blocket eller hos någon polare. Jag kör med ett par gamla vandringskängor på den snowboarden jag lånat, har fördelen att de inte är så hårda vilket gör att de är snällare emot dina vader. Dock blir det lite svårare att kanta hårt, men det behöver man bara i branta backar och det finns ju inga i skåne. 🙂

  • karl-petter

    Medlem
    19 oktober, 2010 vid 13:34

    Går ju bra och snökita med skidor med. Har ju t.o.m gjorts försök på turskidor fast det rekommenderas inte iaf med vanliga kängor, behövs typ telemark för att kunna kanta.

  • erikponti

    Medlem
    19 oktober, 2010 vid 15:44

    Peter aka kiter_se körde med kitebräda för nått år sedan på snö vet jag. Funkade visst bra, men det måste ju vara hyffsat mjukt..

  • ag

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 12:59

    någon som testat kite med en sparkstötting då? en sitter och kör kiten medans den andre styr sparken. Kan nog gå ganska fort på isen.

  • jlundmark

    Medlem
    31 oktober, 2010 vid 12:41

    Citerar ag. Att sparkstötting skulle fungera! Har sett någon film där de kör kanadensare med viss stöttning vid sidan på vatten. Ska försöka testa forskajaken i vinter på snön, Det kanske blir en hit!?

  • lance

    Medlem
    1 november, 2010 vid 19:47

    Testa med skridskor på en sjö, det är
    Riktigt kul och inga problem alls med att kanta 🙂

  • snowkiting-se

    Medlem
    6 november, 2010 vid 15:32

    2anton_07.jpgVi testade 07 att köra på sommar snö men kiteboard. Det blev kallt om fötterna men det gick då snön var mjuk.:grin:

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Snowkita med vanlig kitebräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.