Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Snowkite i Stryn?

  • Snowkite i Stryn?

    Publicerad av tote på 13 juni, 2007 vid 11:55

    Tjenare

    Är det någon som vet hur förhållandena är för snowkite i Stryn? Ska ev upp snart och vill såklart köra om det finns möjlighet. Sist jag var där hade jag inte upptäckt kitesporten och tänkte inte på hur fjället såg ut :confused2: . (Minns inte så mycket över huvud taget…:grin: )
    / Tompa

    krixa svarade 15 år sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • malle

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 12:30

    Jag är nyss hemkommen där ifrån, var där öppningshelgen och åkte skidor.
    Dock kitar jag inte och har inte koll på vilken info du vill ha, men om du ställer några frågor ang omgivningen på fjället kanske jag kan svara!

    //M

  • tote

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 20:08

    @Malle 390009 wrote:

    Jag är nyss hemkommen där ifrån, var där öppningshelgen och åkte skidor.
    Dock kitar jag inte och har inte koll på vilken info du vill ha, men om du ställer några frågor ang omgivningen på fjället kanske jag kan svara!

    //M

    Tjabba M
    Antar att det var bra åkning? Har hört att det skall vara gott om snö :santa: .
    Det jag undrar är i korthet om det finns någon stor, platt öppen yta på fjället och om det blåser där 😉

  • malle

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 06:36

    De var grym åkning och snömängden är ju synd att klaga på:0)
    När de gäller platt yta så måste jag säga att de knappt fanns någon, i alla fall ingen större yta. Bara dalar och berg överallt och där med bara en massa backar. Vinden är väldigt ojämn eftersom den påverkas av bergen runt omkring, så när de väl blåser så är det olika vindriktning som kan ändras snabbt.

    Hoppas jag gett svar på lite av de du ville veta i alla fall. Om inte annat kan du ju testa fråga något mer:0)

  • mag

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 10:44

    Högt uppe på platån bortom liften finns en hyfsat stor yta som ligger fritt för vinden från i stort sett alla håll. Där kan man nog köra, om man inte kör över längdåkarna och deras spår för då blir ni nog bannlysta eller nedklubbade av en lusekofta. Jotunheimområdet är nog bättre om det är mycket snö.
    /Magnus

  • tote

    Medlem
    15 juni, 2007 vid 10:19

    @Mag 390229 wrote:

    Högt uppe på platån bortom liften finns en hyfsat stor yta som ligger fritt för vinden från i stort sett alla håll. Där kan man nog köra, om man inte kör över längdåkarna och deras spår för då blir ni nog bannlysta eller nedklubbade av en lusekofta. Jotunheimområdet är nog bättre om det är mycket snö.
    /Magnus

    Hehe, ska försöka undvika att reta upp lusekoftabärarna 😉 . Tack för infon, tror inte vi kommer ta oss från Strynfjället så jag får testa platån.
    / Tomas

  • krixa

    Medlem
    20 maj, 2009 vid 13:30

    Nå, hur var det? 🙂

    Eller någon annan som kan fylla i kanske?

    Funderar själv på att åka dit till midsommar och är n00bie så vore toppen om det fanns någon öppen stor yta man kunde öva på.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Snowkite i Stryn?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.