Snowkite i Trysil

This topic has 5 svar, 4 deltagare, and was last updated 10 years, 2 months sedan by  jochen_birch.

• Författare
     henkelu 
    Deltagare

Hejsan.
    Tänkte höra mig för här oxå om det är någon som har kolla på Trysil när d gäller kite?
    Spots. Vindriktning. Eller om det finns något bara i närheten av Trysil skidcenter för ex nått fjäll på sidan av.
    Sen funderar jag lite på hur det är med stl på kite. Kör du samma stl på snö som på vattnet i samma vind. Eller kan du ha mindre kite på snö?
    Tacksam för svar! (sticker till Trysil över helgen)

debkausf 
    Medlem

Samma stl på snö om man vill ha hangtime. Går med mindre med eftersom man inte behöver komma upp i planing samt att friktionen är mycket högre så det blir lättare att kyssa.

vindman 
    Deltagare
    henkelu;648255 wrote:
    Tänkte höra mig för här oxå om det är någon som har kolla på Trysil när d gäller kite? Spots. Vindriktning. Eller om det finns något bara i närheten av Trysil skidcenter för ex nått fjäll på sidan av.

Det går att åka kite på Trysilfjället vid Fageråsen/Høyfjellssentret.

henkelu 
    Deltagare
    vindman;648348 wrote:

Tack. Det är där vi ska bo! Vet du om det är någon spec vind riktning som gäller?

vindman 
    Deltagare

Det är ett ganska stort område mellan Trysilfjället och Skurufjället, så det funkar i många vindriktningar. På den här kartan syns området:

http://kartor.eniro.se/m/IepJU

Lite sent svar kanske eftersom du redan varit där. Hur gick det?

jochen_birch 
    Medlem

Nån som skall dit v12?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2021 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account