Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Snowkite på påsk

  • Snowkite på påsk

    Publicerad av stevespark på 11 mars, 2013 vid 20:42

    Hej,

    Är sjukt sugen att komma ut på snön i påsk! Har ni några bra tips på ställen man kan åka till från Stockholm. Hade tänkt vara borta ett par dag och det får gärna vara bilavstånd.

    Mattias

    vindsokaren svarade 11 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • tobbelindholm

    Medlem
    13 mars, 2013 vid 11:00

    Jag kan ju rekomendera att du åker till funäsdalen eller messlingen. det är gott om stugor att hyra och i funäs finns även hotell. om du åker dit tar du enkelt bilen upp på flatruvet och kan ställa den på en parkering mitt uppe på kalfjället sen är det bara och rigga och köra. har du inte lust att köra kalfjäll utan vill klätra lite i trädgränsen funkar de kanon i messlingen eller omnejd.

    du skulle inte bli besviken! tro mig, mycket vindsäkert!

  • karl-petter

    Medlem
    20 mars, 2013 vid 17:15

    Kring Sylarna kommer vi vara ett större gäng kitare som kommer fira påsk och är relativt lätt att nå med bil från Stockholm.

  • meecrob

    Medlem
    27 mars, 2013 vid 14:47

    Tjena karl-petter!

    Jag åker upp till Funäsdalen från Kungälv imorgon bitti. Tänkte snowkita lite när jag är där.

    Kan vi höras?

  • karl-petter

    Medlem
    27 mars, 2013 vid 18:32

    Visst men det är 6 mil väglöst fjälllandskap mellan Funäsdalen och Sylarna och prognoserna ser svaga ut så det verkar omöjlit att ta sig hit med kite…

  • vindsokaren

    Medlem
    27 mars, 2013 vid 18:40

    På dom snöiga isarna går det väl bra att köra också.Jag och några till Kitar på långfredagen på Erstaviken kul om vi blir fler.

  • vindsokaren

    Medlem
    27 mars, 2013 vid 18:42

    Söder om Stockholm.Strandbadet i Tyresö.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Snowkite på påsk

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.