Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Snökite › Snowkitepark ! ! ! ! !
-
A-framen slajdas inget på. Full fart och flyg eller en 180 och fakie ner typ. Mer en spektakulär portal. Du får bra höjd om du drar till från toppen också!
Målsättning obstaklar: Under vinter från och med v.7 4 träkickers med snö på. 5-8 obstaklar i varierande storlek, svårighet.
Under eventet: lägg till A- frame och 5 “riktiga” köpeobstaklar till det!
Det borde sätta fart på kreativ åkning!
SJ -
Rooftopp kamming app!
svetsning och klureri idag. den blir 6 meter, 3 upp o 3 ner.
Tar någon bild.
SJ -
fan vad gött detta verkar bli!
får komma ihåg o styra anmälan när jag kommer hem -
några nya bilder på g?
lite puder runt a-framen så ska den nog gå att gappa… -
http://www.snowkiteparken.se !!!!!! uder edit men ändå!
Invigning på lördag. 3 sprätt hopp klara, konstskola har som studieprojekt att göra street art ala Banksy och står o sprayar plyfa skivor nu.
allt kommer upp på sidan nästa helg. 6 hårda obstaklar klara:
6 meter rooftop ca 40 cm bred
6 meter rak ca 50 cm bredca 1 meter hög
6 meter rak ca 20 cm bred låg
Up flat down 6 meter ca 50 cm bred.
Up flat 5 meter ca 25 cm bred
Up flat 6 meter dubbelpipa rör ca 64 mm bredVi kommer kunna göra något till, förslag , önskemål? (förutom en husvagn som vi budar på som bonk/wallride)
Idag har vi haft en sån fet fjäll hardcore kite dag så ingen svetsning!
SJ -
jmaster;646196 wrote:Idag har vi haft en sån fet fjäll hardcore kite dag så ingen svetsning!
SJbara det låter ju sjukt najs, får lura på nåt mer men jag tycker norrlänningarna ska komma med en beställning!
-
Tycker inte vi här uppe har behövt komma med nån input, det ser ju sjukt fint ut! Det ända kanske kan vara att 6 meter är ganska kort när man kajtar på grejerna. Men jag är inte orolig, allt går ju att ställa ihop om det skulle vara så! 🙂
Finns det förresten något enkelt handrail? Alltså något obstacle som bara är ett rör brett?
-
tja och tack för input!
6 meter var rören vi hitta hos en konkad bonde. Det känns ok långt om man jämför med förra årets event. Tror nästan inget var 6 meter då faktiskt. Men jag har ju mina andra specområden inom kite om man säger så,
Som sagt de går att ställa ihop speciellt up flat boxen med rak bred.Enkelrör känns lätt fixat. rak 6 :a? up flat rooftop eller vad önskas?
Vi har en dubbelpipa som är up flat, den tyckte jag var trixig men ok enkel it is.Föresten vad tror ni om något vinklat, tänker om man åker rak fram och sen skotar in eller svänger kite borde man ju kunna riktingsändra och raila typ 45 grader från första railet. Är detta omöjligt, idiotiskt nördigt eller lite kreativt nytt sätt att slå sig på?
Typ så här:Y
-
rail körs urkrokat!
men något åt c-railhållet? skulle nog vilja ha en sån ca 30cm bred och 30 graders vinklad, böjen kan vara något mellan de på bilderna
-
Den sätter nog våra praktiska färdigheter svårigheter för. får se men det är lite klurigare.
Inga regler dock i vår park Nils, här får man köra ikrokat! -
jmaster;646307 wrote:Den sätter nog våra praktiska färdigheter svårigheter för. får se men det är lite klurigare.
Om cronskär kan böja två 6m så borde det bara vara att bygga upp en lite träställning att lägga dem på upponer och sedan svetsa fast typ fem stag emellan och sedan ben på stagen. Sedan är väl det riktigt svåra att få till plast o passa in den…
-
Hehe får väll tillägga att rails körs med brädan och inte med kiten.
Nisse å jag dyker upp på lördagen innan eventet, -
vissa föredrar ju att köra rails med röven, alla har sin stil hehe…
-
med röven var det. så här dick det förra året när länstidningen skulle plåta , typiskt
Logga in för att svara.