Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing SNOWKITETÄVLING nu på lördag !

  • SNOWKITETÄVLING nu på lördag !

    Publicerad av toby på 22 januari, 2013 vid 13:33


    på lördag kl 12:00 kör vi en “race” snowkitetävling på isen i centrala Ulricehamn. En kul tävling utan strikta regler, alla kan vara med. Priser till ett värde över 10 kkr.

    Det krävs inte många sekundmeter för att det skall funka. Som alternativ har vi ett samarbete med Ulricehamns Skicenter, sydsveriges i särklass största skidanläggning http://www.ulricehamn-skicenter.se/ alla nedfarter öppna och parken är i grymt skick i år. Vi ger alla anmälda snowkitare 20% på dagskort lördag/söndag. Vi kan ordna billigt boende (även gratis för långväga).

    Läs mer här: http://www.surf-lab.se/snowkite-tavling/266-0

    Come Out n Play!

    djevulen svarade 11 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • lima-ko

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 14:48

    Grymt med snowkitetävling nere i södern, jag kommer, ska försöka få med KiteKalle och några fler från Halmstad.

  • toby

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 15:01

    Kul ni är välkomna. Låt oss veta om vi skall ordna med boende. ser ut att funka vindmässigt just nu….men ändrar det sig, så finns ju skidbacken som ett alternativ.

  • lima-ko

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 16:09

    Tack.
    Absolut, vi hade tänkt åka över dagen men det kan ändras, har ni några dealer på boende?

  • toby

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 16:20

    ja vi har bra avtal med stubgby…..sen har jag och mathias wikell ca 10 sängplatser….först till kvarn på dem 😉

  • svinet

    Medlem
    23 januari, 2013 vid 08:53

    Bra grejor! Jag kommer!

  • toby

    Medlem
    23 januari, 2013 vid 09:38

    gött, du är välkommen Martin 🙂 ta gärna med dig nån mer……”the more the jollier” ser ut att bli ett riktigt kul gäng som kommer…. skåne, lidköping…halmstad…varberg gbg mm. Vindprognosen håller i sig:)

  • svinet

    Medlem
    24 januari, 2013 vid 07:34

    Kanon! Jag kollar!

  • pepa

    Medlem
    24 januari, 2013 vid 21:20

    Bra initiativ! Har ni någon snö på isen? Hur mycket?

  • toby

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 10:27

    Mycket snö i Ulricehamn, skulle gissa runt 60-70 cm på isen. Ser även grymt bra ut på vindprognosen. Dessutom riktigt bra med snö i Ulricehamn-Skicenter, alla nerfarter är öppna och snowboardparken är grym i år. Parkområde som storleksmässigt kan mäta sig med anläggningar betydligt längre norrut. Området har egen lift och är bl.a. möblerat med rails från Scandinavian Shaper. 20% på dagskort för alla deltagare i eventet.

  • djevulen

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 19:34

    Just nu ser det riktigt bra ut med vind,ska ligga runt 8m/s vid middagstid och sakta öka under eftermiddagen,,
    Nu kör vi ,,,

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing SNOWKITETÄVLING nu på lördag !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.