Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing snygga till lagning

  • snygga till lagning

    Publicerad av anonym-anvandare på 29 augusti, 2002 vid 07:11

    I förgår hade jag en gubbe här till att laga min bräda. Tänkte det var säkrast att låta en gammal hantverkare till att laga den. Vi lade glasfiberväv med härdare. Det blev nog nog tätt och starkt, men ack vad fult, brädan känns utskämd. Han lade ju på en överdrivet stor bit till den lilla sprickan. Nu ångrar jag att jag inte gjorde det själv eller lät nån annan göra det. Men det kan väl inte inverka på brädans egenskaper? Hoppas man inte är där med fötterna så mkt, för det lär ju vara glatt där.

    Kanske ska försöka måla över det.
    Läste att det finns sprayfärg att använda? var får man tag i det, vad heter det. Eller nån annan färg?

    anonym-anvandare svarade 21 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • watertouch

    Medlem
    29 augusti, 2002 vid 08:07

    Jag sprayade med vanlig bilspray. Det krävdes rätt många lager, men det blev rätt bra. Sen penslade jag på lite klarlack och saltade.

  • cosmoskatten

    Medlem
    30 augusti, 2002 vid 05:58

    Hej!
    När jag lagar brädor brukar jag:
    1. Ta bort allt löst och skadat vid dingen.
    2. Fylla hålet (mot skummet) med 2-komponents lagning (inte den variant som smälter brädskummet), kolla med din lokala surfshop.
    3. Lägg på glasfiberväv cirka tre lager med härdare. Lägg väven så att den täcker hålet med någon centimeter till godo. Jag brukar köra en bit som precis täcker hålet, sedan en större och sedan en större
    4. Slipa fint, måla två till tre gånger med två-komponents båtfärg. Ska det vara grepp på området, salta efter sista strykningen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 augusti, 2002 vid 06:07

    Billack fungerar kanon. Sätt en fästfärg först.
    Om brädan är färgad tag med brädan in i butiken så blandar dom på plats.
    Samtidigt får du hela butiken runt dig och du får förklara hur brädan fungerar.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing snygga till lagning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.