Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SO tors em i sthlm

  • anilson

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 18:25

    Mjölkudden och Björkvik är två till, Björkvik är lite mer choppigt.
    VI får se vad det blir imorgon

  • frofrik

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 18:34

    Vi håller tummarna att det blir bra imorrn, hojta gärna till vart ni drar! 😉

  • claes6

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 19:00

    Erstaviken kan bli lite byigt, men SO är väl en av de få OK riktningarna. Bäst att gå i från Solsidan, tycker jag personligen. Seglarvägen är litet och trångt med dåliga p-möjligheter och små riggytor. Dessutom är det bättre på NO. Mjölkudden är helt OK om man inte retar upp båtklubben och har fördragsamhet med dybotten. Björkvik är bäst, men inte på SO (tycker jag personligen).

    Hör av er med vart ni tar vägen. Jag är på om prognoserna ser goda ut.

  • claes6

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 08:35

    Det verkar inte så lovande i em, tycker jag. Däremot ser morgondagen riktigt bra ut! Kom ut till Björkvik, vet ‘ja – det finns alla förutsättningar till en värdig avslutning på semestern: < 10 m/s SV.

  • petalz

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 09:00

    Mja, jag tror jag åker o kollar mjölkudden sväng, de ligger ändå rätt nära!

    Siktar på femsnåret

    Peter

  • mikaels

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 11:24

    Är det Björkvik som gäller imorgon (fredag 31)? Sista semesterdagen, vore kul att avsluta med stil ; (och provköra min nya begagnade weed-fena).

  • anilson

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 12:04

    Om det håller sig på rätt sida om västligt så blir nog Björkvik fint, var lite olika bud på rikning

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    30 juli, 2009 vid 18:14

    Hur dags är folk där ? Jobbar på em så det är surf från 10-13 för min del.

  • malteaserr

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 18:27
    SolnaUrban;562686 wrote:
    Hur dags är folk där ? Jobbar på em så det är surf från 10-13 för min del.

    hur var det idag? fan jag peppade hela veckan för att köra idag och i morron. har dock två sura deadlines som måste fixas innan jag kan smita iväg. det sket sig idag…arghhh

    jag åker nog till dalarö eller björkvik i morron runt 13.00…

  • petalz

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 19:12

    Ensam o tapper på mölkudden mellan fem o åtta ikväll, 145l o 8.5 gav hyffsad utdelning! bra tillfälle att trimma in seglet iaf

    får se vad de blir imorrn, har inget mindre än 145l o 7.5 o fan vet om björkvik är snällt nog…

    / Peter

  • patriks

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 19:25
    petalz;562695 wrote:
    Ensam o tapper på mölkudden mellan fem o åtta ikväll, 145l o 8.5 gav hyffsad utdelning! bra tillfälle att trimma in seglet iaf

    får se vad de blir imorrn, har inget mindre än 145l o 7.5 o fan vet om björkvik är snällt nog…

    / Peter

    Jag drar dit på förmiddagen med min 135L och 7.0, då tror jag det kommer bli rätt schyssta förhållanden för storleken. I väntan på mindre segel… :frown:

  • erco

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 19:25
    malteaserr;562690 wrote:
    hur var det idag?

    Bomkörning till björkvik efter jobbet. Riggade i tron om att det skulle öka, men det ville sig aldrig. Låg på ca 4 m/s, 5 i byarna kanske. Sen kunde inte jag köra efter jag upptäckte att brädan blivit dingad i nosen, men det är en annan femma.

  • claes6

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 20:06
    SolnaUrban;562686 wrote:
    Hur dags är folk där ? Jobbar på em så det är surf från 10-13 för min del.

    Jag tror dessvärre, för dig Urban, att det är bäst framåt em. Enligt alla prognoser jag läst kommer det bara bli bättre ju längre dagen lider. Foreca erbjuder ju t o m < 15 m/s e kl 20 (prognoser!). Jag kommer sticka ut efter lunch + 12.00 och vara beredd på att vänta in de rätta byarna och riktningarna. Vore kul om ngn annan var där också. Hoppas på att kunna få åka ordentligt med 5.7:an...;-)

  • malteaserr

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 20:35
    petalz;562695 wrote:
    …mölkudden…
    / Peter

    😀 kul med felstavningar

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SO tors em i sthlm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.