Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing SO vind i skälderviken och laholmsbukten

  • SO vind i skälderviken och laholmsbukten

    Publicerad av ____sa på 4 augusti, 2009 vid 12:25

    Fick min kite och bräda idag. Har gått nybörjarkurs och ska precis börja. Det kommer att bli SO de kommande dagarna, var surfar ni då? Jonstorp och Magnarp (skälderviken) är ju inga höjdarställen att börja på eller? Tips? Jag kan även tänka mig att köra till något ställe längre norrut men inte längre än Halmstad. Hamma vattnet är skälderviken.

    ____sa svarade 14 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • pjoter

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 13:08

    Låter som en bättre ide att köra söderut till landskrona/lundåkra. funkar bäst i ostliga vindar och är långgrunt å snällt för nybörjare.

  • anr

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 13:39

    Lundåkra helt klart! Vi ses i skälderviken vid västligt!

  • kitelife

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 14:47

    ja allt från syd/sydväst hela vägen över till ost/nordost. funkar i LÅ – mer eller mindre bra, när det sen blir väst kör vi JP håla (nån km längre ner i bukten)

    Här blåser det dock tyvärr nordväst idag så det blir en NONO :frown:

  • ____sa

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 15:54
    pjoter;564038 wrote:
    Låter som en bättre ide att köra söderut till landskrona/lundåkra. funkar bäst i ostliga vindar och är långgrunt å snällt för nybörjare.

    Det går förstås utmärkt att åka söderut.
    Var brukar ni surfa då, vad heter surfspotet? Ge mig bara tillräckligt med info för att hitta det på eniro.

  • pjoter

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 20:27

    lundåkrahamnen. sök här på forumet så tror jag de kommer komma upp ordentliga vägbeskrivningar.

  • ____sa

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 20:15
    pjoter;564164 wrote:
    lundåkrahamnen. sök här på forumet så tror jag de kommer komma upp ordentliga vägbeskrivningar.

    Tack för tipsen! Åkte till Jonstorp och det fungerade ok, dock glömde jag leachén där och hittade den inte dagen efter, ohyggligt irriterande. Det blev störtregn och till att snabbt få ihop grejerna.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing SO vind i skälderviken och laholmsbukten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.