Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Söderbärke/Fagersta på midsommar, möjlig surf?

  • Söderbärke/Fagersta på midsommar, möjlig surf?

    Publicerad av robin på 22 juni, 2004 vid 15:00

    Det verkar som om det kommer att blåsa sydligt utmed kusterna på fredag och lördag. Naturligtvis kommer jag att fira midsommar mitt inne i landet, i trakterna kring Fagersta. Någon här som surfar där? Är det någon vits med att dra med brädan?

    robin svarade 19 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • nordgren

    Medlem
    23 juni, 2004 vid 09:40

    Det borde funka, det finns ju sjö där som litter långsmal Nord-sydligt.
    Själv kommer jag från Ludvika (4,5 mil norr om fagersta) och där funkar det faktiskt fint att surfa. på sydligt så är det Haggen som gäller och NV-N-NO är det sjön Väsman som gäller. Väsman ligger alldeles vid centrum och Haggen litter i södra delen av stan. Om du kommer från Fagersta Smedjebecken och ska till Haggen är det jägarnäsbaden du ska sikta in dig på, strax efter Smedjebecken sväng av en vänstersväng mot Räfsnäs och kör mot Ludvika på den vägen, precis när du kommer in i bebyggelse i Ludvika så är det en stor ganska långgrund sandstrand i Norra delen av Haggen där du ska surfa, stor parkering och megafläskig gräsmatta med nån fotbollsplan och prylar…
    Alltså fet riggyta, och det finns en kiosk där också. wink.gif

  • robin

    Medlem
    23 juni, 2004 vid 10:14

    Tack!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Söderbärke/Fagersta på midsommar, möjlig surf?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.