Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing södra västkusten imorgon?

  • södra västkusten imorgon?

    Publicerad av hejning på 27 augusti, 2012 vid 20:09

    Vart bär det av imorgon längs södra västkusten imorgon?

    jag är bosatt i ängelholm och utgår därifrån imorgon. vart åker allt folk i morgon? kan tänka mig att köra så långt som till varberg dock inte mkt längre.

    någon som ska ut?

    Jag finns här elr på 0738299311

    mvh

    Henning

    hejning svarade 11 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • lima-ko

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 20:48

    SO och ser ut att bli mer vind längre upp i Kattegatt jämfört med i sundet. Jag skulle då satsa på Olofsbo strax norr om Falkenberg men blir det bra med vind nere I sundet så är Lundåkra bättre. Annars fungerar Simstadion i Halmstad ok på SSO men riktigt byigt och kasst på OSO.

  • hejning

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 21:00

    alrajt lutar i så fall åt olofsbo. ser dåligt ut i lundåkra som det ser ut nu. plus att jag vill prova lite nya spots. har aldrig varit norr om lagan hittills 🙂 ska du/ni ut? på tal om det är det ni som anväder surfses mkt va?

  • lima-ko

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 22:09

    Olofsbo är ett riktigt fint spot som kan bjuda på lite av varje, nära stranden rätt platt och fint mellan vågorna och en bit ut helt ok vågor, SO blir sideshore.
    Ja, jag har kurs vid 13 men ska köra själv innan, har dock inte bestämt mig om det blir Simstadion i Halmstad eller Olofsbo.
    Japp, det stämmer, fungerar alldeles ypperligt tycker jag.

  • hejning

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 22:15

    ok, vart beger ni er ut om du ska köra kurs? tänkte bara så jag inte är helt själv det är trist + dumt för mig som någorlunda nybörjare ännu. ja det verkar kanon, synd att mina fellow skåningar är lite sega med det..

  • lima-ko

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 22:26

    Samma ställe där jag kajtar själv innan, avvaktar morgondagens prognoser och observationer innan jag bestämmer var.

  • hejning

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 22:27

    ok. släng ut en post på surfses imorn så kommer jag nog ut med. 🙂

  • fred_adern

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 07:49

    Vart tar ni vägen? Tänkte åka från Jönköping strax – frågan är om man ska styra med Falkenberg eller LA? (:

  • hejning

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 07:51

    kika på surfses.com regga o logga in, så får du liveupdateringar av vart folket drar! joina guppen “halmstad kite”

  • lima-ko

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 08:35
    fred_adern;696763 wrote:
    Vart tar ni vägen? Tänkte åka från Jönköping strax – frågan är om man ska styra med Falkenberg eller LA? (:

    Lundåkra är som sagt bättre spot, iaf platt, men det verkar vara bättre med vind norrut så jag skulle kört Olofsbo.

  • fred_adern

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 08:53

    LA är en grym spot! Kör mot Olofsbo nu… Ska du ut? 🙂

  • lima-ko

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 10:04

    Ja, men inte bestämt mig för Olofsbo eller Simstadion, lutar åt det tidigare.

  • lance

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 14:41

    Hur är det i olofsbo? Värt att komma?

  • hejning

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 18:06

    det va helt kanon!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing södra västkusten imorgon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.