Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Södra Yngern på väst ?

Taggad: , ,

  • argulander

    Medlem
    20 november, 2009 vid 19:56

    Hej, har åkt en del skridskor på yngern, men undrar om det är något vidare för surf. Funderar däremot lite på Sätrastrandsbadet i morgon lördag, ser dock tveksamt ut. Ligger ju mycket nära mig och man kan åka dit i våtdräkten och ta av sig den i bastun när man är tillbaka så det blir ju inte så plågsamt kyligt. Får väl se om det blåser tillräckligt.

    Är fö ledig hela nästa vecka och är på om det skulle se bra ut.

    Klas

  • electric

    Medlem
    21 november, 2009 vid 00:11

    Jag tvivlar också starkt. Jag har visserligen inte heller surfat där men vet att det förr i tiden (typ 70/80-talet) kördes med segelbrädor där, såna där stora pråmar alltså. Det är väl ungefär vad det fungerar till. Och för nybörjare. I alla fall utpekas det numera aldrig som något alternativ ens för oss som bor i trakterna.

    Nej, på vindar SSO-V är det Farstanäs som gäller! T ex idag lördag om vinden håller i sig och inte vrider över V.

    /Lars

  • tbsurf

    Medlem
    21 november, 2009 vid 07:02
    Bjornen;589209 wrote:
    Har sneglat lite på sjön yngern och funderar om någon har testat att segla där på västliga vindar ?

    //Björn

    Det var väldigt länge sedan jag körde där. Byigt och kass och väldigt långt att släpa grejjerna har jag för mej.
    Föresten kör väl du nyköping på väst eller?

  • bjornen

    Medlem
    21 november, 2009 vid 11:18
    tbsurf;589277 wrote:
    Det var väldigt länge sedan jag körde där. Byigt och kass och väldigt långt att släpa grejjerna har jag för mej.
    Föresten kör väl du nyköping på väst eller?

    Då behöver man inte fundera på den sjön nåt mer. Vaacum är en bit bort så jag hoppades på något lite närmare. Sthlm suuuger på väst 😡

    //Björn

    Haga på tordag…håller prognosen kanske vi ska samla en bunt sthlmare för en tripp över dan 🙂

  • p-malmkvist

    Medlem
    21 november, 2009 vid 12:30

    Det bästa väst-stället i 08-omr som jag seglat är farstanäs(stranden vid surfstugan) har seglat många fina väst dagar där, rätt sköna småvågor blir det och inte något tokjobbigt chop.. Viktigt är sol eftersom inlandsvind(väst för 08-or) blir galet byig när det är lågtrycksvindar och mulet..

  • argulander

    Medlem
    21 november, 2009 vid 15:05
    Bjornen;589303 wrote:
    Då behöver man inte fundera på den sjön nåt mer. Vaacum är en bit bort så jag hoppades på något lite närmare. Sthlm suuuger på väst 😡

    //Björn

    Haga på tordag…håller prognosen kanske vi ska samla en bunt sthlmare för en tripp över dan 🙂

    Inte omöjligt med Haga för min del om det ser bra ut, har ju ett täckt släp så det går ju att vara 4-5 i min bil så blir det inte dyrt. Förutsättningen är ju förstås en klockren prognos.

    Klas

  • bjornen

    Medlem
    21 november, 2009 vid 15:47
    argulander;589322 wrote:
    Inte omöjligt med Haga för min del om det ser bra ut, har ju ett täckt släp så det går ju att vara 4-5 i min bil så blir det inte dyrt. Förutsättningen är ju förstås en klockren prognos.

    Klas

    Låter kanon 🙂
    Jag har ju en diesel med takräcke och dragkrok som går hyffsat snålt och den kan vi köra med om du vill (max 4 pers v50). Hoppas proggen håller…

    //Björn

  • argulander

    Medlem
    21 november, 2009 vid 16:30
    Bjornen;589327 wrote:
    Låter kanon 🙂
    Jag har ju en diesel med takräcke och dragkrok som går hyffsat snålt och den kan vi köra med om du vill (max 4 pers v50). Hoppas proggen håller…

    //Björn

    Håller tummarna, men man får väl se när det närmar sig. Proggen ser som sagt riktigt bra ut fn. Spelar ingen större roll vilken bil vi tar kan vi diskutera om det blir aktuellt, nog bra om flera kan köra, man kan nog vara lite matt i lacken på hemvägen.

    Klas

  • argulander

    Medlem
    21 november, 2009 vid 16:46

    Var förresten ner vid Sätrastrandsbadet idag lördag och promenerade vid 13-tiden, det blåste 5-6 m/s, 2 vindsurfare ute som inte planade, en som jag pratade med hade planat en gång kortvarigt. Ett par kitare var också där men jag stannade inte för att se hur det gick för dem. Däremot var det en som flög med hängglidare (skärm) på hanget som ju bildas efter stranden (det går ju rätt brant uppåt där), det verkade ju gå väldigt bra, han hade inga svårigheter att hålla sig uppe. Verkade dock rätt livsfarligt att flyga där bland alla trän. Undrar var han landade.

    Klas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Södra Yngern på väst ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.