Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing sofistikerad 5-linors bom köpes

  • sofistikerad 5-linors bom köpes

    Publicerad av hengo på 31 juli, 2008 vid 08:13

    Linorna bör vara hyffsat fräsha och man ska kunna fästa suicideleashen i 5-elinan, samt kunna utlösa den 20gånger under session utan att det blir massa krångel!!

    Kan bytas mot en liquid force comp straps (använda 1 gång). eller varför inte ett stycke sletet EH 11 wave samt en prolimit boardbag?

    langens_kite svarade 15 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • skotten

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 16:49

    ooh the wave is a spankin kite….

  • hengo

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 17:05

    haha jo fast denna e extremt sleten… min förrförra wave

  • jezaja

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 17:06

    Två 5-linorsbommar, ena rätt bra den andra lite mäckigare. Antar att man fäster suicide i 5-e-linan på Ozonen men man kan fästa på tre sätt på Smartloopen, suicide, semisuicide i depowerrepet eller rakt i 5e-linan.

    http://www.fahlensurf.se/v4/product_info.php?products_id=1028
    http://www.fahlensurf.se/v4/product_info.php?products_id=1025

  • hengo

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 17:13

    ah, va ska du ha för dom?

    shiet, 3 lök för en bom!!

  • ziik

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 20:07

    Jag hade kollat ebay. Eller stora utländska firmor. Brukar gå att beställa fjolårets till ok pris.

    Vad har du för bom nu? 4 linors ss? man kan ju eftermontera. Enkelt om man har lite delar liggandes

  • hengo

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 21:28

    har en gammal EH bom med en chickenloop från en ss fuel -03, samt en avsågad gammal ssbom.. båda är goa men behöver nya linor samt en bra lösning så att jag smidigt kan festa suicideleashen i 5-elina (kör 4a nu). dessutom är mina linor olika långa och töjer sig hit och dit (omöjligt att få de lika långa mer än 1 vecka..)

    lite unsafe helt enkelt, behöver ny bom

  • hengo

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 11:13

    buuuuummp

  • skotten

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 14:39

    Hengo you are no nOOb.. meck one yourself… if you have a bar and a CL.. you are sorted.. We can mail you up a spare line from the CL to the front lines.. then speak to falle, he will sell you some 25’s, and then you are set to go..

  • hengo

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 15:09

    hehe, sjävlklart can i modifiera a kitebom. The problem är att I need new lines, ny chickenloop AND en ny bom. Som det är nu do I not have any good safetysystem, and linorna är olika långa and with knots on dem. My bom is also konformad(EH shitty bar), vilket sucks because If you against all odds råkar få draken lite för höggt in a handlepass and you danglar ned som man inte ska i en hand så is it lätt hänt that jag tappar the bar.

    So it´s lika bra to buy a new one, and because I’m fattig frågar jag nu if someone has one tillövers to sell to me!
    they say u schould föregå med gott exempel, det gör jag inte när det komemr till bommar

  • skotten

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 15:49

    there is an eh bom hanging in a tree in habo…

  • superlativo

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 17:53

    @skotten 488425 wrote:

    there is an eh bom hanging in a tree in habo…

    Heh, what happend?

  • gh0st

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 20:07

    kiten hamnade i trädet, kiten kom ner, det gjorde inte bommen.

  • langens_kite

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 22:28

    @hengo 488414 wrote:

    hehe, sjävlklart can i modifiera a kitebom. The problem är att I need new lines, ny chickenloop AND en ny bom. Som det är nu do I not have any good safetysystem, and linorna är olika långa and with knots on dem. My bom is also konformad(EH shitty bar), vilket sucks because If you against all odds råkar få draken lite för höggt in a handlepass and you danglar ned som man inte ska i en hand så is it lätt hänt that jag tappar the bar.

    So it´s lika bra to buy a new one, and because I’m fattig frågar jag nu if someone has one tillövers to sell to me!
    they say u schould föregå med gott exempel, det gör jag inte när det komemr till bommar

    Har nog linor utan bananflugor om du kan lösa resten med 5:e o,s,v
    hör av dig imorgon

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing sofistikerad 5-linors bom köpes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.