Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Söker en hårdvindskite…

  • Söker en hårdvindskite…

    Publicerad av reklem på 11 juni, 2007 vid 06:17

    …för en billig penning så har du någon som ligger där hemma och som du vill bli av med så skicka ett PM. Runt 7 m2 hade jag tänkt mig.

    sidpiraya svarade 16 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • nic

    Medlem
    11 juni, 2007 vid 06:43

    @Reklem 389505 wrote:

    …för en billig penning så har du någon som ligger där hemma och som du vill bli av med så skicka ett PM. Runt 7 m2 hade jag tänkt mig.

    Har du inte redan en kort ozonebom? I så fall borde väl en 5kvm Instinct light, kite only vara konkurrenskraftigt även mot beg. (5an motsvarar 7kvm i de flesta jämförelser på vindomr. Comfort zone upp till ca 18-19m/s, kanske mer)
    4390kr så slipper du en till bom å får en kite som du viker ihop till en näsduk 🙂
    Prestandamässigt är det mindre och mindre skillnad på nytt å gammalt ju mer det blåser så där spelar det väl mindre roll om du hittar något riktigt billigt begagnat.

    lycka till,
    nic

  • reklem

    Medlem
    11 juni, 2007 vid 07:34

    Givetvis är jag intresserad av en light 5:a, är riktigt riktigt nöjd med mina Instinct sport 9 och 13, men jag tänkte kolla vad som finns där ute och se om man inte kunde komma lite billigare undan. Annars, vad tycker du om 5:an? Kommer du igång på den innan 9:an är allt för stor? Var det kanske den du körde med på Kleva Öland?

  • kasimir

    Medlem
    11 juni, 2007 vid 15:07

    Flexifoil Storm 3 7m2

  • eddie

    Medlem
    11 juni, 2007 vid 17:51

    Jag har en 2004 Vegas 8m2. Knappt använd. Blå. Snygg. Den är din för 1500

  • sidpiraya

    Medlem
    11 juni, 2007 vid 18:10

    jag har en naish 2002:a 7:a två linors inte äns för allt smör i smålan skulle jag sälja den.

    Ev för all öl i danmark dok, allt har ju sitt pris

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Söker en hårdvindskite…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.