Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing söker info om Bic-segel modell ä

  • söker info om Bic-segel modell ä

    Publicerad av tsss på 21 april, 2009 vid 19:13

    hej

    Såg en annons (Blocket! Superstar??) om w-surfsegel Techno Logic för 1000 pix. Annonsören bodde nära min båtklubb så jag svängde förbi. Det visade sig vara ett Bic 7,8 utan cambers. Tyckte priset var ok eftersom seglet aldrig varit riggat, så jag köpte. Visste nog inte ens att BIC sydde upp segel, så detta var en nyhet. Seglet ska ha legat 4-5 år i garaget. (Nedlagt isjaktsprojekt, ägaren flyttat iväg utomlands)
    Hittade inget på BICs hemsida om äldre segel. Någon som känner till detta segel eller vet var man hittar info?

    Data är alltså 7,8 kvadrat, luff 483 bom 224.
    Vilken mast kan tänkas passa? Jag har en NP 100% 460 med en 5-6 år på nacken.

    jonasp svarade 15 år sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • jonasp

    Medlem
    21 april, 2009 vid 19:36

    Har haft ett. Helt ok freeridesegel och riktigt najs att det riggas på 460. Ryktesvägen var det NP som sydde dom, seglet har ju tex NPs lattspännen. Lättriggat och hyffsat stort register. Ovanligt tjock monofilm om jag minns rätt. Jag körde det med en npmast o det funkade bra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing söker info om Bic-segel modell ä

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.