Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Söker info om Kapellskär

  • Söker info om Kapellskär

    Publicerad av olas på 16 augusti, 2017 vid 09:11

    Inte surfat på en månad
    Funderar på Kapellskär på Söndag
    Har dock aldrig varit där tidigare

    Finns det någon länk som beskriver var man bäst går i, och annan nyttig information?
    Eller kan någon ta sig tid och svara på denna post?

    Ola

    sundheden svarade 6 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • robin

    Medlem
    16 augusti, 2017 vid 16:51

    Det är skyltat mot Kapellskär från Norrtälje. E18 tar slut där, så det är svårt att missa:-)
    Passera finlandsbåtsterminalen på vänster sida. På höger sida, där vägen mer eller mindre tar slut eller om det kanske övergår till grusat, ligger ett rött hus med några parkeringar där man kan ställa sig. Där är det. Det var länge sedan jag var där, men då var det skyltat med Roslagens brädseglarklubb eller något liknande. Framför huset sluttar det ner mot vattnet där det finns en brygga och badplats. Gräsmatta hela sluttningen, så det är grymt enkel riggning!

  • robin

    Medlem
    16 augusti, 2017 vid 16:58
  • olas

    Medlem
    17 augusti, 2017 vid 07:56

    Tusen tack

    Ola

  • joelsk8

    Medlem
    30 augusti, 2017 vid 06:21

    Kör försiktigt i farleden bara. Finlandsfärjan kommer ganska snabbt och kommer/kan inte väja för en vindsurfare. Färjor går Både från Stockholm och en som utgår från Kapellskär.

  • sundheden

    Medlem
    19 september, 2017 vid 13:15

    Kapellskär är trevligt, jag åker dit allt oftare eftersom vinden är så mycket stadigare än på spotarna nära Sthlm där jag annars seglar (Brevik, Fågelöudde, Näsaäng) och vinden är definitivt starkare.
    Det tar mig ca.55 minuter att köra dit från Solna vilket bara är 25 minuter mer än till Brevik/Trälhavet.
    S till O tycker jag fungerar bäst, även SSV kan fungera, vrider det mer mot SV är sandtungan bättre om än lite jobbig att ta sig dit.

    Tänk dock på att det ligger en stor farled om du åker lång ut, diverse färjor från Silja, Tallink, Viking Line mfl. passerar här.

    Vid syd är det riktigt trevligt att segla ut ca.3km till ön Plomman, där ute är vinden väldigt stadig och nån sekundmeter starkare, där finns några kobbar man kan segla bakom med fint plattvatten.







    (skulle ha postat detta för länge sen men gick inte då pga. buggar i forumet)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Söker info om Kapellskär

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.