Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Solcellsventilator från Biltema

  • basse

    Medlem
    18 september, 2007 vid 08:07

    Fett… man kanske skulle våga sätta sågen i taket.

    Är det någon ventilation alls när det inte är sol på den?? Parkerar i garage normalt vilket gör att den inte suger så mycket i så fall. Iof kanske den går på när lyset tänds.

  • mattap

    Medlem
    10 oktober, 2007 vid 20:50

    trodde “alla” sög ut? skulle rekomendera en “riktig” från fiamma eller annan husvagns lev. hört mkt negativt om de från biltema. Japp, den vädrar även när solen inte lyser, se spalt i nederkant!

    Själv har jag galler på bakdörr och ventil i tak för luftgenomströmning

  • mag

    Medlem
    11 oktober, 2007 vid 18:30

    Jag satte lugnt sågen i min VW och ska göra det även i nästa buss. Min Biltema ventil har funkat 3 år tiden. Om man skuggar den med takräckslast så går den dock inget vidare. Men man kan ju sätta den på lämplig takplats så att den inte skyms. Mitt golv har ett antal gamla genomgående hål så på det viset får jag bra genomströmning. Sen har vi en ventil utan solcell dessutom.
    /Magnus

  • pelleparon

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 20:43

    Fungerar utmärkt, har haft min i snart tre år spinner som en katt. Säljs i båtbutiker för dubbla summan men utan biltemakartong

    P

  • impact

    Medlem
    16 oktober, 2007 vid 09:35

    Jo tack den snurrar…. men hur mycket luft drar den den ut? Inte tillräckligt tycker jag. Det blir nog ytterligare en ventilator som inte kommer från biltema och som evakuerar mer luft.

  • beachpojken

    Medlem
    23 mars, 2008 vid 23:35

    Hur är det med ljudnivån på en sådan fläkt. Blir det resonans genom taket eller märker man inte den?

  • ubbe

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 20:59

    Aloha!
    Ska montera en solcellsventilator i bussen, men vad för sorts galler ska jag ha för luften in? Nån som har förslag? Tänkte sätta den i skjutdörrn eller bakdörren, nackdelen med bakdörren är väl att det kan ryka upp vatten där!?
    ‘/Honken

  • jeppo_f

    Medlem
    19 juni, 2008 vid 07:36

    Det sitter redan en ventil nere vid bakre vänstra hjulhuset. Frågan är om du behöver nått mera.

    Vet att vissa har boostat den ventilen genom att sätta en vanlig PC-fläkt framför, så att man kan vädra ut ordentligt om man har riktigt blöta grejjer i skåpet.

    /j

  • texmurphy

    Medlem
    19 juni, 2008 vid 21:04

    Jag dissade den pga att den inte går att instrumentera.

    Jag gillar att sova även efter solen gått upp och vill inte bli väkt av ett motor brum.

    Köpte istället en Fiamma turbo vent http://www.fiamma.it/prodotti/prodotti.asp?Lingua=SW&Linea=03&Fam=P05

    Visst det är en annan priskategori men den är grym.

    Termostat och steglös inställning. Den byter luft i min transporter på 5 min. Världsklass.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Solcellsventilator från Biltema

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.