Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Solglasögon

  • Solglasögon

    Publicerad av regfellow på 13 juni, 2011 vid 18:16

    Finns det några praktiska som sitter kvar om man crashar? Någon som har tips eller erfarenheter?

    Har kört ett par långa pass i solsken och det känns i ögonen efter…

    Kjello svarade 12 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • haze

    Medlem
    13 juni, 2011 vid 18:36

    Oakley har riktigt bra vatten brillor som sitter kvar 😉

  • wiken

    Medlem
    13 juni, 2011 vid 19:37

    Har ett par sånna kitesolbrillor du kan få för ett sexpax 3.5. Eller kanske 2.8 om du har mage att pruta. Finns i Malmö.

  • haze

    Medlem
    13 juni, 2011 vid 20:18

    Glömde skriva att mer tyskt än så blir det inte tror jag…

  • regfellow

    Medlem
    13 juni, 2011 vid 20:30

    synen har inget pris, kan betala ganska bra för att inte slita på den… =]

    Men undviker hellst det tyska så långt det går… oakly är så “jag kan inte det jag håller på med, men jag har åtminstone glasögonen för det” eller något…

  • danger

    Medlem
    13 juni, 2011 vid 20:52

    Jag kör med Dirty Dog och är riktigt nöjd. Glasögona har band som kan tas av med ett “klick”. De funkar både vid extremt mycket sol, såväl som när det börjar bli molnigt!
    Kolla under Glasögon på Fahlensurf.se.

  • dadil

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 15:50

    fråga kaj. han har väldigt tyska glasögon.

    oh, jag är fantastisk!

  • cedd

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 16:17

    Kör också Dirty Dog, sumpat ett par redan. Hur hårt man än spänner bandet runt nacken åker de av vid en ordentlig krasch. Numera har jag ett extra band från nack bandet som jag fäster i våtdräkten eller rushgarden eller vad nu vatten temperaturen tillåter.
    Dock kommer imman förr eller senare, provat allt från, tankkräm, saliv, putsmedel från optiker antiimmedel etc. kör i o f s bara med brillor utomlands dvs. i saltvatten och samt större skillnad mellan värmen i solen och vattnet. Osäker på hur det funkar här hemma.
    Ideér på hur man slipper imman?

  • Kjello

    Gäst
    14 juni, 2011 vid 16:36
    wiken;658873 wrote:
    Har ett par sånna kitesolbrillor du kan få för ett sexpax 3.5. Eller kanske 2.8 om du har mage att pruta. Finns i Malmö.

    Oj ! vilket klipp, jag köpte mina med polaroidglas (oakley special, dubbla glas med polaroidfilter emellan) funkar även när man dyker upp ur vattnet (polaroid-räfflorna brukar annars vara bara på en sida av glasen, funkar inte alls så, när dom är blöta),
    Kostade då över 4000kr (1000kr extra för polaroidglasen). håller som nya fortfarande. Jättesköna på, så cool att se igenom vattenreflexerna, se botten / grynnorna under ytan.

    Ta dom, och byt till oakley polaroid när du vill, kostar bara en tusing att byta glasen
    drygt 3000kr kostade dom med vanliga solglas, då år c;a 2007.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Solglasögon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.