• bicless

    Medlem
    9 december, 2014 vid 09:05

    Vi har den inte i lager men vi kan ta hem den. Maila mig om du är intresserad så kollar jag pris mm.

  • matsbohlinsson

    Medlem
    10 december, 2014 vid 20:06

    @hagglund 729501 wrote:

    Hallå. Någon som vet någon svensk återförsäljare av soloshot 2 ?

    Försök att prova en först. Det är ganska komplicerat att kalibrera den, och det måste man göra _varje_ gång. Det tar tex 7min för gps-bandet att starta upp, även det varje gång.

    Jag har en polare som har en, han har använt den en gång, för jobbig att använda tycker han. Han köpte alternativet med videokamera. Han säljer den billigt 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    11 december, 2014 vid 08:37

    Ja, just kalibreringen verkar vara ojämn. Såg en brandman springa fram och tillbaka ett flertal gånger på stenstranden utan att få den där orangea trebeningen att samarbeta. Andra gånger har den funkat nästan direkt.

  • hagglund

    Medlem
    14 december, 2014 vid 14:02

    Vet du om det är soloshot 1 eller 2 som han har?
    Låter drygt om det krånglar mycket…

  • zellnet

    Medlem
    14 december, 2014 vid 16:11

    @hagglund 729656 wrote:

    Vet du om det är soloshot 1 eller 2 som han har?
    Låter drygt om det krånglar mycket…

    Har en soloshot 1 och det är som sagt INTE plug and play. Mycket med kalibrering som ska bli rätt, inte bara riktning etc, tar ett antal sessions innan man får till det konsistently. Med det sagt måste jag dock säga att jag är rätt glad åt min. Har gått från 0 film på mig själv till att 100 % filmat:-) Visst, för det mesta lite för utzoomat, men ändå. Helt klart en extra krydda till surfet för min del.
    Sen är ju ett billigt alternativ att bara filma statiskt från stativ om man vet var man kommmer befinna sig.

  • hagglund

    Medlem
    14 december, 2014 vid 19:18

    @zellnet 729658 wrote:

    Har en soloshot 1 och det är som sagt INTE plug and play. Mycket med kalibrering som ska bli rätt, inte bara riktning etc, tar ett antal sessions innan man får till det konsistently. Med det sagt måste jag dock säga att jag är rätt glad åt min. Har gått från 0 film på mig själv till att 100 % filmat:-) Visst, för det mesta lite för utzoomat, men ändå. Helt klart en extra krydda till surfet för min del.
    Sen är ju ett billigt alternativ att bara filma statiskt från stativ om man vet var man kommmer befinna sig.

    Vad är det som brukar krångla? Tappar den kontakten eller är det att ställa in kamera och stativ?
    Jag kommer nog mest använda den till vågsurf, låter som den skulle passa bättre till det.
    Du tycker att det är värt pengarna iaf?

  • mag

    Medlem
    15 december, 2014 vid 19:46

    Vad kostar en 2a?

  • zellnet

    Medlem
    15 december, 2014 vid 20:12

    Räknar upp de fel jag gjort:
    1) Stått för nära vid kalibrering (dom rekommenderar 60 m, följ det…). Jag var därmed konsekvent ur bild.
    2) Snett stativ. När kameran sen snurrade 150 grader till den position som jag befann mig mest i så tittade kameran ner i stranden.
    3) För inzoomat. Man kan ju få till det, men så exakt är den inte, räcker med ett väldigt litet fel för att man ska va ur bild för det mesta om man zoomar för mycket. Omvänt så har det hänt att jag stört mig på att jag fått till kalibreringen perfekt och jag hade kunnat zooma in mycket mer…
    En del av felen ovan är ju idiotfel, men lätt hänt om man är sugen på att komma ut fort.
    tips vid användning:
    1) Starta sändaren du bär på dig på väg till surf. Så är det inget vänta i 15 minuter på att sändaren ska va körklar.
    2) Testfilma på stranden innan du sticker ut och kolla så det blir rätt.
    3) Se till att ha “fri sikt” från sändaren man har på sig till stativet när man vill att den ska följa som bäst. Mao sätt sändaren på rätt arm.

    För mig har det utan tvekan varit värt pengarna. Men jag är inte förvånad att andra kan tycka att det är för mycket meck.

    Om man inte har videokamera redan kan nog movensee vara ett bra alternativ då får du autozoom också.

  • mag

    Medlem
    15 december, 2014 vid 21:01
  • hagglund

    Medlem
    16 december, 2014 vid 11:53

    @zellnet 729691 wrote:

    Räknar upp de fel jag gjort:
    1) Stått för nära vid kalibrering (dom rekommenderar 60 m, följ det…). Jag var därmed konsekvent ur bild.
    2) Snett stativ. När kameran sen snurrade 150 grader till den position som jag befann mig mest i så tittade kameran ner i stranden.
    3) För inzoomat. Man kan ju få till det, men så exakt är den inte, räcker med ett väldigt litet fel för att man ska va ur bild för det mesta om man zoomar för mycket. Omvänt så har det hänt att jag stört mig på att jag fått till kalibreringen perfekt och jag hade kunnat zooma in mycket mer…
    En del av felen ovan är ju idiotfel, men lätt hänt om man är sugen på att komma ut fort.
    tips vid användning:
    1) Starta sändaren du bär på dig på väg till surf. Så är det inget vänta i 15 minuter på att sändaren ska va körklar.
    2) Testfilma på stranden innan du sticker ut och kolla så det blir rätt.
    3) Se till att ha “fri sikt” från sändaren man har på sig till stativet när man vill att den ska följa som bäst. Mao sätt sändaren på rätt arm.

    För mig har det utan tvekan varit värt pengarna. Men jag är inte förvånad att andra kan tycka att det är för mycket meck.

    Om man inte har videokamera redan kan nog movensee vara ett bra alternativ då får du autozoom också.

    Tack för att du delar med dig!
    Känns som att man lär sig och det blir bra när man har kört ett tag.

  • zellnet

    Medlem
    16 december, 2014 vid 19:19

    Eller så beställer man en sånhär:
    https://www.airdog.com/
    Kommer va helt tjockt i luftrummet om nåra år

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.