Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Solskydd ansikte och nacke.

  • Solskydd ansikte och nacke.

    Publicerad av nikklas på 14 januari, 2015 vid 17:00

    Kommer snart åka till varmt land för vindsurf och funderar över hur jag ska lyckas skydda mig från den starka solen. Antar rashguard på överkroppen och lite längre shorts.

    Men ansiktet, pallar inte bränna mig röd som en kräfta. Har ibland sett bilder när de kör med typ solhatt med senilsnöre under hakan.

    Är det något som någon här har testat? Isf vad ska jag satsa på för märke osv. de bör ju klara av vatten utan problem.

    haraldpost svarade 9 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • oscar

    Medlem
    15 januari, 2015 vid 18:52

    http://www.surfsailaustralia.com.au/listProduct/Sun+and+Sea+Gear/Surf+Caps+and+Helmets

    Har aldrig sett nåt sånt i Sverige dock. Solfaktor 30-50 på apoteket kanske är ett bättre tips.

  • jakob_s

    Medlem
    15 januari, 2015 vid 19:39

    Hatt med “smash-skydd” för öronen är ju sjukt bra eller varför inte hjälm med liten skärm eller visir. Att slippa direktsol mot ögonen är ruskigt härligt!
    Den bästa solen är ju den som inte når huden. Nåväl beroende på var man är..
    Apotekets 50 och 30 faktor av märket Apolosophy funkar inte i vatten eller ens om du svettas..Den rinner av och gör kaos på halkskyddet på brädan och på greppet på bommen.
    Få solskydd funkar lika bra som de gamla med “zinkpasta” och “titangegga” och sånt annat som nu är förbjudet.

    Köp på plats där det finns stark sol, dom har grejer som funkar och i varmt saltvatten!!
    Köpte Sundown 50 i Jeri och den var bra. behövde bättras på först efter flera timmar.

    Rashguard och hatt är grundförutsättning om du “hatar” att bränna dig.

  • haraldpost

    Medlem
    16 januari, 2015 vid 00:21

    Denne er bra. http://www.prosportsunscreen.co.uk

    Jeg var i Jeri og den kremen holdt hele dagen. Et must. Solkremer som ikke er laget for vannsport renner ned i øynene.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Solskydd ansikte och nacke.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.