Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Soma Bay Egypten

  • Soma Bay Egypten

    Publicerad av elisabet på 1 juni, 2009 vid 14:18

    Någon som varit där och kan tala om vindförhållanden.
    Sideshore, onshore, off … eller. Min Kitesurfande man gillar inte ofshore, men jag har beställt en resa åt oss dit, tycker mig kunna utläsa att det kan vara sideoff…?
    I sådana fall, finns det andra fördelar som gör att det kvittar?
    Själv vindsurfar jag så mig gör det inget om bara vindarna är någotsånär jämna.

    el-maco svarade 14 år, 12 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • skate_1_boy

    Gäst
    1 juni, 2009 vid 14:28
    elisabet;550066 wrote:
    Någon som varit där och kan tala om vindförhållanden.
    Sideshore, onshore, off … eller. Min Kitesurfande man gillar inte ofshore, men jag har beställt en resa åt oss dit, tycker mig kunna utläsa att det kan vara sideoff…?
    I sådana fall, finns det andra fördelar som gör att det kvittar?
    Själv vindsurfar jag så mig gör det inget om bara vindarna är någotsånär jämna.

    Det är grymt bra, jag var där för 2 månader sedan, grymt bra plattvatten, och ja det blåser sideshore/sideoff eller vad det nu heter… Grymt bra vindar när jag var där, blåste bra 12 av 14 dagar, allt från 5 till över 20 m/s, tycker du gjort ett bra val på resmål 😀 Vattnet är jättefint och blåser det inte någon dag så kan man alltid ta och snorkla! Kan rekommendera Tornadosurf i Safaga, de har surfbåt som åker dit till det bästa spottet varje dag.
    http://tornadosurf.com/

  • el-maco

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 18:18

    Hej!
    Var där i påskas. riktigt bra med Sideshore/Sideoff 99% av tiden. Skitfint vatten med bra snorkling för de osm inte vindsurfar.
    Om det blåser offshore så kommer de med båt och hämtar så fort man vinkar.

    Rekommenderar starkt Soma Bay.
    Planetwindsurf har ett center där som är riktigt bra med nya Fanatic grejer.

    Marcus

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Soma Bay Egypten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.