• Sommartips

    Publicerad av aka_kalle på 7 augusti, 2013 vid 17:48

    Testa en lättvindskite.

    Bara testat Slingshot Turbine 2013 men är helt sjukt nöjd med den. Har lätt dubblat mina bra kitedagar i år och inte haft en enda bomkörning tack vare den. Relaunchar utan problem, håller höjd i löjligt lite vind och tryck nog att freestyla när alla andra kämpar för att hålla höjd.

    Läst mycket hype om Turbine här på Steffo och inte trott på det innan men nu är jag såld, fattar inte varför jag inte skaffat en tidigare, sjukt kul!

    hagakitesurf-se svarade 10 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jacobite

    Medlem
    7 augusti, 2013 vid 18:04

    Gött, vad har du för längd på linorna till Turbinen?

  • skanepaul

    Medlem
    7 augusti, 2013 vid 20:56

    Jag har kört min 2012a med 38m, ger lite extra kraft men då vill man helst ha superplattvatten.

    Kör oftast med original setupen 27m.

  • hagakitesurf-se

    Medlem
    7 augusti, 2013 vid 21:01

    @AKA_KALLE 714028 wrote:

    Testa en lättvindskite.

    Bara testat Slingshot Turbine 2013 men är helt sjukt nöjd med den. Har lätt dubblat mina bra kitedagar i år och inte haft en enda bomkörning tack vare den. Relaunchar utan problem, håller höjd i löjligt lite vind och tryck nog att freestyla när alla andra kämpar för att hålla höjd.

    Läst mycket hype om Turbine här på Steffo och inte trott på det innan men nu är jag såld, fattar inte varför jag inte skaffat en tidigare, sjukt kul!

    Hehe.. kan bara hålla med Turbinen är helt sjuk man kan verkligen ha kul i 5ms och tricka urhookade/ihookade trick utan problem.

    Jämförde med min 14RPM när jag och en polare turades om mellan 14RPM och Turbinen i Söndags eftermiddag. Med Turbinen fick jag dra lite i depowern så jag inte fick för mycket tryck och med 14RPM kunde jag knappt hålla höjd och tricka kunde man glömma.

    Turbinen är hypad men den är fan värd den hypen med vi sålde 3st iår och det var synd att vi inte tog hem fler för alla borde haft en Turbine denna sommaren. Då det varit kiten för ca 80% av dagarna. /Hagakitesurf.se

    PS… Hagakitesurf.se säljer Slingshot på Öland och därför kan vi inte ses som oberoende men vi försöker alltid vara ärliga och har även dissat många av de produkter vi säljer för de inte håller måttet.

  • animal

    Medlem
    7 augusti, 2013 vid 21:16

    Jag gör vad jag kan för att jobba upp hypen! SS Turbine is the shit! Har med några få undantag bara kört med den i sommar och har säker mångdubblat antal dagar på vattnet. Jag väger 93 och kommer utan vidare igång och tar bra höjd med min Flat Fred (http://www.clockcustoms.com/flat-fred/) när det blåser 4.5 ms. Börjar det flåsa på lite till så känns den väldigt “floaty” när man hoppar.

  • hagakitesurf-se

    Medlem
    7 augusti, 2013 vid 21:24

    @hagakitesurf.se 714055 wrote:

    Hehe.. kan bara hålla med Turbinen är helt sjuk man kan verkligen ha kul i 5ms och tricka urhookade/ihookade trick utan problem.

    Jämförde med min 14RPM när jag och en polare turades om mellan 14RPM och Turbinen i Söndags eftermiddag. Med Turbinen fick jag dra lite i depowern så jag inte fick för mycket tryck och med 14RPM kunde jag knappt hålla höjd och tricka kunde man glömma.

    Turbinen är hypad men den är fan värd den hypen med vi sålde 3st iår och det var synd att vi inte tog hem fler för alla borde haft en Turbine denna sommaren. Då det varit kiten för ca 80% av dagarna. /Hagakitesurf.se

    PS… Hagakitesurf.se säljer Slingshot på Öland och därför kan vi inte ses som oberoende men vi försöker alltid vara ärliga och har även dissat många av de produkter vi säljer för de inte håller måttet.

    Kan tillägga att jag kör med min vanliga 132×41 bräda för att vara tydlig.

    Jag uppskattade det till ca 3-4ms en annan gång, då jag kunde ta höjd med min 145×45 bräda men då var det inte så kul åkning men man kan nog börja ha kul med SS Turbine någon gång runt 4,5ms om man som jag väger ca 80kg..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.