Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Söndag i Sthlm

  • Frezzie72

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 11:43

    Smhi vind observationer Landsort, 2010-05-23 kl: 13:00
    SV 8 m/s. Byvindar 11 m/s. och just nu åskar det i Tumba får väll hålla ut någon timme till och se vad som händer.


    / Fredrik

  • rad

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 11:49

    Vad är det för vindriktningar, blir inte riktigt klok..prognosen sa väl nord-nnv och vid landsort blåser det SV!? Men jag packar väl bilen och testar Rangsta brygga…blir väl en bomkörning med 5.3 som största men man måste ju!
    Örskär 8.0 9.0 NNO 13:00 8
    Landsort 8.0 11.0 SV 13:00 11
    Stavsnäs 4.0 7.0 S 13:00 11

  • kesoone

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 18:59

    Haha, åt hellvete med prognoserna, jag ska lyssna mer på stoorfaen i fortsättningen. Inte skulle det blåsa uppemot kuling enligt prognosen och det känns som det blev riktigt mycket väst i vinden å riktigt lite nord. Sablar vad det drar runt knutarna sedan 16-tiden.

  • mick

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 19:31

    Vi var en 4-5 pers som körde på Baggen i Saltis mellan 16-20. Det var byigt som faen men de som körde runt 6.0 hade bra tryck i byarna. Jag litade korkat nog på prognosen och tog bara med mig 8.8. Härligt överriggad. Kastfall. Knäckt Karbon-bom. Simma. Simma. Men det var gött att komma ut efter två veckors tortyrisk bleke.

  • zurfman

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 19:42

    Ja det blev till o med gott om vind emellanåt i Österskär. Väst-nordväst ungefär (väst o nord också)

    Med 8,5:an blev jag litet överriggad (handlar litet om teknik också, man kan nog klara 8,5 i de vindar som var, men när det drog i som kraftigast på Resarösidan var det nog svårt att hålla fullt tryck med 8,5 i halv vind)

    Riggade om till 7,2 o då minskade det en aning (typiskt), men det blev fortfarande mycket planing.
    Skönt att få fullt drag äntligen!!!

  • patriks

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 19:45

    Härligt lurad av vinden idag. När det inte skulle bli någon vind blev jag inbokad på annat. Kul när man sitter inomhus och blickar ut över hur träden svajar som aldrig förr(bra länge sen iallafall) och bara tänker; fan fan fan.

  • stoorfaen

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 19:58

    Helt sjukt! Jag fick 3 timmar på Erken idag från 15:30. Det ökade från 7 till ca 10 m/s och nya segelt och brädan har fått kommit ut. Så skön i kroppen och sinnet nu. Tack SMHI för att man kan planera surfet 5 dagar i förskott! 🙂

  • patriks

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 19:59

    Jag ska ALLTID lyssna på stoorfaens långtidsprognoser i framtiden! 😉

  • maca

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 20:13

    Äntligen fick man lite push i prylarna!
    Vi var två pers vid Görveln som körde med stundtals riktig bra tryck i 6.3 och 110 lit freestyle. Byigt som f-n och växlade mellan NNV-V men det var nästan skönt at få jobba sig lite varm i de 8-9 graderna i luften.

    Skönt att det är ljust så länge då tvåårskalas med dottern hade sabbat vilket senhöstsurf som helst 😉

    Gott att bara få lite fart i grejjerna!

  • musmagneten

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 20:34

    Jepp, härligt med premiär -äntligen. Var först ner till närlunda och spanade. Vinden låg rakt på land och det var bara att inse att man var på fel plats. In i trafikkaoset igen vid brommaplan och bränna ut till Görväln. Väl där byig men helt ok segling i 2 timmar med 6.4 o freestyle. Vart var alla andra??

  • grrrr

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 20:54

    Björkvik.

    Var ute och messeglade med suppen och 6.7. Helt ovetande om prognos.
    Sen small det bara, vinden vred 90gr på en halvtimme och ökade massor.

    Hämtade en 95l bräda men med slarvigt riggat segel, halvtrasig kropp och ännu mer vind blev det lite kort, överriggad survivalåk.

    Skönt var det i alla fall.

  • dr-masse

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 20:59

    Stoorfaen, tack som faen!

    Mod betalar sig, uppenbarligen.

  • schnitzler

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 21:21

    Verkar som om jag fick bäst med vind här hemma på edsviken i sollentuna. Körde 5.3 och 91 liters där man var rejält överriggad i vissa byar!! Grym start på säsongen! (som borde börjat för länge sen….)

  • svenne

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 21:37
    Musmagneten;613300 wrote:
    Jepp, härligt med premiär -äntligen. Var först ner till närlunda och spanade. Vinden låg rakt på land och det var bara att inse att man var på fel plats. In i trafikkaoset igen vid brommaplan och bränna ut till Görväln. Väl där byig men helt ok segling i 2 timmar med 6.4 o freestyle. Vart var alla andra??

    Jag fick rapport om 3 timmar toksurf längre upp på samma vatten. Du skulle ha stannat på Ekerö.

  • rad

    Medlem
    24 maj, 2010 vid 06:15

    Yihaa! Det blev Rangsta brygga med 5,3 och 92l planka och det gick finfint, inte ens kallt i vattnet! 4-5 pers ute! Jag stack kl 5 men undrar om det inte ökade senare på kvällen?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Söndag i Sthlm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.