Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Söndag…jojominsan

  • marden

    Medlem
    17 maj, 2008 vid 16:42

    kom igen nu boman o bjud på någe lämpligt nord ställe i norrtälje för oss speddis
    det blir väl knappast nån vind i morrn men om det skulle öka på i morrn vart ska vi åka då?

  • jps

    Medlem
    17 maj, 2008 vid 16:57

    Ser ut att bli N-NV. Funderar själv på att testa Sandvikens brygga om vinden räcker till och håller sig i den riktningen. Några fler som ska dit?

  • //TOMMY//

    Gäst
    17 maj, 2008 vid 17:29

    Nice prog. Duktig vind och kallt på salnö, varmare och kanske 5.7- segel på Erken eller vad tror du Boman , Siktar du på Salnö eller…….:cool2:

  • poppo

    Medlem
    17 maj, 2008 vid 18:09

    Snarare nordost va? Tror inte på Salnö imorgon. SMHI:s kulingvarning är dessutom bara för södra bottenhavet, vilket betyder vågsegling = Rullsand!

  • boman

    Medlem
    17 maj, 2008 vid 19:11

    Blir det något för min del så blir det Erken, vi får se hur det är imorrn.

    Mården, jag kan igentligen bara rekomendera Salnö! även för slalom så är stället grymmt, på Nv vindar runt 10m/s med platt vatten innaför revet och rullande dyningar utanför, kuling så är et vågis då det blir rätt stökigt…. pröva det i sommar du blir inte besviken.

  • maca

    Medlem
    17 maj, 2008 vid 20:33

    Erken ser rätt trevligt ut på N-NV och är ju på vägen till salnö om det inte skulle blåsa tillräckligt – siktar på sjön.

    Vart kliver man i eller ännu bättre, vart svänger man av väg 76 – vid estuna eller?

    Hur ser det ut med strand och djup, dvs finns det “saker” att se upp för i vattnet?

  • wilund

    Medlem
    17 maj, 2008 vid 21:06

    Hej , söker surf tips för morgondagen kör fs prylar och utgår ifrån åkersberga norr om stan, aldrig kul att köra själv så talagärna om vart ni åker. Kollar tråden och prognosen imorgon .

    mvh Oscar

  • maca

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 06:47

    Var på väg till erken, men funkar sjön på N-NO som det tycks bli på fm.
    Det diffar ganska rejält mellan prognosmakarna i styrka och riktning…

    Någon som bor uppåt Norrtälje som kan “titta ut genom fönstret”

  • wilund

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 07:06

    Nu kom vinden som från ingen stans, nordligt , beffiner mig några kilometer norr om brevik i Åkersberga, undra var man ska köra, tipps motages tacksamt.
    mvh Oscar

  • boman

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 07:42

    @MacA 466240 wrote:

    Var på väg till erken, men funkar sjön på N-NO som det tycks bli på fm.
    Det diffar ganska rejält mellan prognosmakarna i styrka och riktning…

    Någon som bor uppåt Norrtälje som kan “titta ut genom fönstret”

    Det blåser bra i träden just nu och det verkar vara rak nord, 6 grader i luften och nollan i vinden brrrr. riktigt risigt väder… men det blåser.

    N-NO ska funka även på erken

    Sväng av mot Lohärad och sen andra höger

    Bifogar en bild på Stranden och slörPettan

  • maca

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 07:50

    @Boman 466246 wrote:

    Det blåser bra i träden just nu och det verkar vara rak nord, 6 grader i luften och nollan i vinden brrrr. riktigt risigt väder… men det blåser.

    N-NO ska funka även på erken

    Vi blir 2 som siktar på att sitta timmen (77 km) i bil från Sthlm-Erken. Kallt är det även i Sthlm…

    Blir det fler på plats?

  • wilund

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 08:08

    Siktar på att åka till erken om en dryg timme, bara inte bilen frusit fast.

  • bjornen

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 08:48

    Jag skippar Norrtälje och kör i Rangsta med Argulander idag. Kan ge en rapport om 1-2 timmar (0736882049)

  • tropic

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 09:40

    Jag drar till erken nu på vinst eller förlust. Försökte ringa ett par samtal, men gissar att alla redan är på vattnet.

  • boman

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 16:33

    @Tropic 466268 wrote:

    Jag drar till erken nu på vinst eller förlust. Försökte ringa ett par samtal, men gissar att alla redan är på vattnet.

    Hur gick det ?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Söndag…jojominsan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.