Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Söndag…jojominsan

  • wilund

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 16:56

    När jag tillslut hittade sjön så fick jag iallafall segla från kl 14 – kl16 körde 6.7 och 105 l fs
    lite byigt kanske, men skönt att få komma ut och behaglig vatten temp på ca 14 grader.

  • maca

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 17:26

    Vi körde “pang på spotet” vid första försöket – helt otroligt o utan gps…
    Riktigt trevligt spot för att vara en sjö. Parkering nära vattnet, fina riggytor på gräs, enkel och platt launch med fina ramper en bit ut. Bra att ha som back up när Väddö är för sönderblåst eller alltför kallt. Frågan är bara om det alltid är lika byigt på sjön, vinden hade iaf lång fri väg på N-NV.

    Det var bäst i början av dagen, stundtals bra tryck i både 6.3 och 5.3 samt 110 l freestyle. Varmt i vattnet, men hua va kallt i luften. Frös mer än vid vinterseglingen.

    Allt som allt en ok dag!

  • boman

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 18:11

    Ok, kul att det blev segling och inte en bomkörningm märkte att det blåste och jag var på väg flera gånger.. men kylan fick mig att avstå, man börjar bli gammal….

    Byigt ja,Vinden kan komma och gå över sjön av och på, men jag tror att det som var när ni var där var låga moln och regn som påverkade vinden.

  • stoorfaen

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 17:44

    Faen va gott vatten det är i ärken

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Söndag…jojominsan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.