Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Söndag runt norrköping

  • Söndag runt norrköping

    Publicerad av lajvarn på 15 augusti, 2008 vid 21:42

    Ser bra ut nu på söndag! Men Nordöst.. var åker ni som brukar surfa i Getå? Är det Lindö som gäller? Jag funderar på att testa glanbaden på sydvästra sidan. Vad tror folk?

    /Love

    jakethewake svarade 15 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • carl-r

    Medlem
    16 augusti, 2008 vid 06:46

    Lindö är det som brukar “gälla” på Nord. Det funkar att gå i till vänster om hamnen. Man kan/kunde parkera ute på piren där och gå i vid sandstranden mellan hamnen och kanalen. Vanliga badplatsen (vid fotbollsplanerna) kanske också funkar? Jag funderar själv på att kolla om Ållonö ute vid Skenäs kan funka. Jag har ingen aning om var man kliver i bäst, jag hade tänkt att se om det blir plattvatten bakom ön mellan Ållonö och Skenäs.

  • lajvarn

    Medlem
    16 augusti, 2008 vid 10:13

    Ser ut att gå över ännu mer mot nord nu. Lägger folk i vid Getå trots det eftersom de har utrustningen där tror du? Ållonö kan nog funka, om det inte är för höga berg på andra sidan. Det såg dock ut att vara lite svårt att ta sig ut till vattnet där?

  • carl-r

    Medlem
    16 augusti, 2008 vid 13:46

    Jag tänkte åka dit och kolla i förväg idag.
    Getå på nordligt är ingen höjdare. Man blir bara besviken.

  • carl-r

    Medlem
    16 augusti, 2008 vid 21:29

    @Lajvarn 491120 wrote:

    Ållonö kan nog funka, om det inte är för höga berg på andra sidan. Det såg dock ut att vara lite svårt att ta sig ut till vattnet där?

    Jag hittade inget vettigt sätt att ta mig ner till vattnet där. Vägen förbi Ållonö slott hade fordonstrafik förbjuden och åt vänster kunde man inte ta sig ner till vattnet förrän vid mynningen till svensksundsviken.
    Vid Skenäs verkade det som att man inte kom ner till vattnet alls utom just vid färjan.
    Jag tror att jag får tajt med tid att segla i morrn för egen del. Jag ska på namngivningscermoni hos bekanta. Hoppas du hittar ett bra spot! Skriv gärna här om du provar nåt nytt. 🙂

  • lajvarn

    Medlem
    16 augusti, 2008 vid 22:49

    @Carl R 491246 wrote:

    Jag hittade inget vettigt sätt att ta mig ner till vattnet där. Vägen förbi Ållonö slott hade fordonstrafik förbjuden och åt vänster kunde man inte ta sig ner till vattnet förrän vid mynningen till svensksundsviken.
    Vid Skenäs verkade det som att man inte kom ner till vattnet alls utom just vid färjan.
    Jag tror att jag får tajt med tid att segla i morrn för egen del. Jag ska på namngivningscermoni hos bekanta. Hoppas du hittar ett bra spot! Skriv gärna här om du provar nåt nytt. 🙂

    ah ok.
    Tror jag far och kollar om det finns något hyffsat på södra delen av Glan. Borde gå att hitta någon ok spot. Återkommer med resultat senare!
    /Love

  • jakethewake

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 08:58

    Lindö var kanon i söndags.

    Alla vindar med nordligt innehåll är OK i Lindö, men det är ganska byigt. Vid N-NV är det bäst att gå i från västra piren, vid NO är det Lindöbadet som är bäst. Söndagen var lätt en av de bästa dagarna hittills och det var rätt mycket nytt folk på alla nivåer. Sjukt kul med plattvattnet i hamnbassängen. Man spränger fartgränsen på 5 knop med marginal 😉

    Jag har faktiskt bott på Ållonö och surfade då en hel del. Man måste ta sig ner med bil till vänster om slottet. Det är hjulspårsväg ca 1 km genom kohagar och annat, sedan är man framme. Det är två tjurar i hagen och en arg bonde. Inte värt besväret…..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Söndag runt norrköping

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.