Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Söndagen den 18 maj blåser det.

  • Söndagen den 18 maj blåser det.

    Publicerad av perkele på 5 maj, 2008 vid 21:10

    Jag kan slå vad om att det blåser söndagen den 18 maj. – På eftermiddagen och det kommer troligen vara sydväst med en 12-13ms och sol. Ska till körkan på dop och det har ta mig f** alltid blåst när jag varit där… hittills har det inte slått fel i alla fall. – Ha det så skoj!

    😉

    bananen svarade 15 år, 11 månader sedan 14 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • imported_macts

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 07:44

    Tack att du offrar dig, nu är surf inbokat i kalendern 18/5

  • wisco

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 08:00

    @perkele 463107 wrote:

    Jag kan slå vad om att det blåser söndagen den 18 maj. – På eftermiddagen och det kommer troligen vara sydväst med en 12-13ms och sol. Ska till körkan på dop och det har ta mig f** alltid blåst när jag varit där… hittills har det inte slått fel i alla fall. – Ha det så skoj!

    😉

    Jag har en misstanke om att hela Norge också kommer offra sig… till spritguden..

  • rooster

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 13:52

    Dagen efter Varvet, det blir premiär för mig. Så lite vind hade varit fint…

  • tall-jonny

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 14:19

    Det är klart att det blåser – är oxå inbokad på dop med efterföljande släktträff…men den närmaste söndagen verkar iallafall bli blåsig så att det troligen räcker för en tur på Fituna – se till att komma ut då!:cool2:

  • kamaaina

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 14:31

    Sedan kan ni boka in den 7e juni då min syster gifter sig. Det kommer vara perfekt i A-bay, NNW 13-13,5m/s, sol, 25 grader varmt och ovanligt stora vågor. Säg till om ni vill köpa mina segel o vågis innan dess….

  • stefan_gbg

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 15:26

    Det låser nog även 17/5 eftersom jag skall springa varvet, säkert NV så man får rejält med motvind på Älvsborgsbron.

  • kamaaina

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 15:51

    Ja garanterat den 17/5 eftersom det e svensexa då.

  • imported_macts

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 16:52

    Keep it coming boy´s and girls. Jag lägger in samtliga dessa datum som surf. Det kanske kan bli en hyfsad vår ändå.
    tack alla ni som offrar er så vi andra kan surfa.
    Jag lovar att bjuda igen nån gång med att gå på ett bröllop eller dop. Återkommer med datum när det kan bli så ni kan boka upp datumet för surf!

  • getwet

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 17:02

    Jag tänkte luras lite nu på söndag, det är nämligen en sådan där löjlig städdag i området då.
    Börjar med att gå ut och skruva av takräcket, väl synligt. Backar sedan in i garaget och smyger in brädorna inuti bilen, helt omöjligt för vinden att se.
    Min granne som ska gå på den där löjliga städgrejen kommer att ha mina kläder på sig, och jag hans, tror nog att vinden går på den grejen. Brisen brukar vara lite svårare att lura fram, den är lite mer misstänksam.
    Låtsas sedan att det är min uppgift att handla grillkorv till lunch, kör ut bilen från garaget och kör lugnt ned till Konsumbutiken (nära Fituna) och visslar att det ska bli gott med korv. Väl framme vid Konsum så blir det full fart ned till Fituna, ca 7 minuter och det vore väl fan om man inte skulle kunna lura vinden med en sådan planering.

  • imported_macts

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 17:14

    @getwet 463333 wrote:

    Jag tänkte luras lite nu på söndag, det är nämligen en sådan där löjlig städdag i området då.
    Börjar med att gå ut och skruva av takräcket, väl synligt. Backar sedan in i garaget och smyger in brädorna inuti bilen, helt omöjligt för vinden att se.
    Min granne som ska gå på den där löjliga städgrejen kommer att ha mina kläder på sig, och jag hans, tror nog att vinden går på den grejen. Brisen brukar vara lite svårare att lura fram, den är lite mer misstänksam.
    Låtsas sedan att det är min uppgift att handla grillkorv till lunch, kör ut bilen från garaget och kör lugnt ned till Konsumbutiken (nära Fituna) och visslar att det ska bli gott med korv. Väl framme vid Konsum så blir det full fart ned till Fituna, ca 7 minuter och det vore väl fan om man inte skulle kunna lura vinden med en sådan planering.

    Jag tror att det kommer att funka.
    Jag har förövrigt berättat för vinden att du åker till Polen en vecka så jag antar att det kommer att bralla i rejält här hemma då, hoppas det var Ok?

  • hakuna

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 08:17

    17 maj på eftermiddagen Kalas mormor 95 år
    26-28 maj Tjänsteresa
    31 maj Svensexa
    5-20 juni Kreta
    1-11 juli Tjänsteresa

  • simpa

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 11:07

    Tar studenten fredagen den 13e juni. Vet inte hur man ska tolka det riktigt, bra för mig och dåligt för er eller vice versa? Nog bäst om man håller sig hemma då..

  • hakuna

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 11:58

    När jag tog studenten skulle jag få åka båt från Lindholmen och uppför älven till Kungälv.
    Det gick inte då båten inte kunde gå från hamnen då det blåste för mycket.
    Behöver ens jag nämna att solen strålade också?

  • mahi

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 12:07
    getwet;463333 wrote:
    Jag tänkte luras lite nu på söndag, det är nämligen en sådan där löjlig städdag i området då.
    Börjar med att gå ut och skruva av takräcket, väl synligt. Backar sedan in i garaget och smyger in brädorna inuti bilen, helt omöjligt för vinden att se.
    Min granne som ska gå på den där löjliga städgrejen kommer att ha mina kläder på sig, och jag hans, tror nog att vinden går på den grejen. Brisen brukar vara lite svårare att lura fram, den är lite mer misstänksam.
    Låtsas sedan att det är min uppgift att handla grillkorv till lunch, kör ut bilen från garaget och kör lugnt ned till Konsumbutiken (nära Fituna) och visslar att det ska bli gott med korv. Väl framme vid Konsum så blir det full fart ned till Fituna, ca 7 minuter och det vore väl fan om man inte skulle kunna lura vinden med en sådan planering.

    Gillar hur du tänker getwet. Bör funka.

  • perkele

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 12:19

    kan man inte sätta en pott på något vis likt oddset? kan tänka mig att donera en slant till första som slår in, detta sol och värme helvete måste ju bara ta slut snart…

    – nån som är hajj på detta med olagliga spel?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Söndagen den 18 maj blåser det.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.