Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sönderborg – erfarenheter

  • Sönderborg – erfarenheter

    Publicerad av martin på 10 juni, 2001 vid 22:05

    Jag har beställt en bräda från Sönderborgshopen i Danmark. Han Lars som har hand om det hela vill nu att man i förväg ska förse hans konto med pengar. Känns lite sådär, eftersom jag inte har nån aning om vad det är för ställe.

    Är det nån som handlat av dansken? Fungerar det, eller är det stora blåsningen?

    joce svarade 22 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • kris

    Medlem
    15 juni, 2001 vid 06:40

    Hur har det gått? Var han att lita på?

  • pipe69

    Medlem
    15 juni, 2001 vid 17:23

    Hej!

    Köpte kite och bräda av Lars för två veckor sedan. Förberedde köpet telefoniskt, men hade vägen förbi och hämtade grejerna. Han verkar helt o.k. Han är en trevlig kille och har en liten shop, något större än ett garage och full packat med material.

    Annars är Sönderborg värt ett besök för festandets skull – hade en trevlig kväll fram till kl. 5…;-))

    Lycka till med brädan

    Ingo

  • joce

    Medlem
    15 juni, 2001 vid 23:12

    Vad blev d för kite? Fick själv kite å bräda idag… 11.2 m2 man blir lite rädd för å slänga upp en sån =) E du nybörjare,
    vi kanske kunde åka till torö ihop å lära oss?
    Tänkte beställa från sönderborg men d verka obehagligt(jag litar inte riktigt på näthandlare) han e ju billig som satsan å verkar seriös enligt vaa du säger
    ??????

  • joce

    Medlem
    16 juni, 2001 vid 00:01

    Måste säga att jag stavar väldigt illa =)

  • pipe69

    Medlem
    17 juni, 2001 vid 20:21

    Hej Joce!

    Kan du kolla din mejladress?? Fick ett felmeddelande tillbaka. Eller har du fått det nu?? Det går i alla fall bra att sticka ut till Torö tillsammans. Innan blir det Halmstad nu över Midsommar. Hoppas det blåser lite…;-))))

  • joce

    Medlem
    17 juni, 2001 vid 21:20

    Jodå, jag fick mejlet. Jag är lite dålig på att kolla upp det mejlkontot då jag bara använder det i skolan, å nu har man ju sommarlov =)
    Torö kommer jag att åka till, men ska jag dock åka bort ett par veckor men sen så…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 juni, 2001 vid 11:11

    Tja!

    Du kan lugnt lita på honom. Jag fick prylar levererade direkt till dörren förra veckan. Snabb leverans, knappt dyrare frakt än från en svensk handlare och priset på prylarna helt oslagbara.

    /DN

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 juni, 2001 vid 11:51

    Vad har han för web adress.

  • joce

    Medlem
    18 juni, 2001 vid 12:00
  • johan

    Medlem
    18 juni, 2001 vid 12:39

    Vilken URL är det ??

    Johan

  • joce

    Medlem
    18 juni, 2001 vid 12:55
  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 juni, 2001 vid 15:03

    Vad kostade frakten?
    Blev det inget tjafs med tullen och momsen?
    /Magnus

  • joce

    Medlem
    18 juni, 2001 vid 15:13

    Man betalar dansk moms och ingen tull(Inom EU). Har för mig att hans priser inkluderar dansk skatt

  • martin

    Medlem
    18 juni, 2001 vid 15:22

    Brädan kom efter ett par dagar. Inga problem. Frakten blev dock rätt dyr. 1089 Dkr inklusive fullförsäkring. Alltså ca 1350 SEK. Plus 40 spänn i avgift för att sätta in pengar på danskt konto. Trots detta över 2000 kr billigare än att köpa i en svensk butik.
    Hade man köpt två brädor hade frakten blivit densamma.

    Sen finns det ett litet aber. Klantarna på DFDS (Fraktarna) har lyckats få till en liten bula på brädan. Inte hål eller så, men tydligt intryckt. Typ 2-3 cm diameter i botten. Störigt värre eftersom det troligen inte är tillräckligt stor skada för att få ersättning. Får se hur det löser sig. Hade jag haft hjärnan med mig hade jag köpt en boardbag samtidigt och låtit dansken skicka brädan i denna+kartong.

  • dude

    Medlem
    18 juni, 2001 vid 17:24

    Hallå Martin. Det är klart att försäkringen täcker en ding som den du beskrev! Det är bara upp till dig så att du har öppnat den och visat de som levererat den att det är de som orsakat skadan och inte du i efterhand. Så se alltid till att öppna paket på posten eller när de kommer med prylarna!
    -nicke

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sönderborg – erfarenheter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.