Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sony Action Cam (gopro) tips

  • Sony Action Cam (gopro) tips

    Publicerad av oscarlj på 2 oktober, 2012 vid 19:38

    En kompis var precis i USA och köpte en Sony Action Cam till mig.

    Sony Action Camera

    Jag hoppas kunna testa den på torsdag och undrar lite över två saker

    1. Filmar ni alltid med högsta fps? Antar att det är bäst så har man möjlighet att köra slowmotion senare?

    2. Tips på säkerhetslina? Kanske funkar med en billig grej från Clas Ohlson, typ en sån här:
    säkerhetslina

    Några andra bra tips?

    gustav1980 svarade 11 år, 4 månader sedan 14 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • klas-tss

    Medlem
    2 oktober, 2012 vid 20:07

    Skriv gärna om hur den är!!
    Försöker bestämma mig om det är en Sony eller GoPro eller TecTiv.
    GoPro och TecTiv har fjärrkontroll men Sony har bildstabilisator!
    Om man bortser från priserna och bara snackar kvalitet på bild och möjligheter.

    Sent from my iPhone using Tapatalk

  • hejning

    Medlem
    2 oktober, 2012 vid 20:18

    Jag går i samma tankar, kom gärna med en recension så fort du testat! 😀

  • ugglemannen

    Medlem
    2 oktober, 2012 vid 21:21

    Sonyn filmar ju i 120 fps i HD. Det e ju ritkgit fett!

  • doc

    Medlem
    2 oktober, 2012 vid 21:42

    Den där säkerhetspolisen ska du undvika. Säkert billig skör metall som är svagare än bandet. Kitelina i Dyneema eller vanligt persiennsnöre är att föredra. På min Contour har jag ibland en kamerarem från en pocketkamera med öglan runt hakremmen på hjälmen. Funkar också.

  • styret

    Medlem
    3 oktober, 2012 vid 05:57

    Ser verkligen fram emot att se något från en vanlig brukare från Sonyn. Jag är framför allt spänd på att se vad Carl Zeiss-optiken kan leverera. De borde ju piska stjärten av gopros skräplins.

    Vad kostade den i staterna?

    Jag är ganska säker på att Gopro kommer kunna gå och lägga sig nu när drakarna ger sig in på den här marknaden. Sony och Rollei är redan inne. När kommer Canon och Nikon?

  • ohls3

    Medlem
    3 oktober, 2012 vid 06:58

    jag ska över till usa om 3 veckor och tänkte kika på kamera.

    Vilken av sonykamerna köpte du? jag såg att man kan köpa gopro hd naked hero under 1000 SEK, dock är ju det bara “gopro1” :/

  • oscarlj

    Medlem
    3 oktober, 2012 vid 07:07

    Jag köpte den utan wifi, kostade strax över 200$

  • ohls3

    Medlem
    3 oktober, 2012 vid 07:25

    okej. Den hade jag också valt av de två.

    jag sitter o kollar på nätet och jämför gopro1, gopro2 och sonyn för att se kvaliteé och prisskillnad.

    jag såg att gopro har så man kan köpa till en flytkloss och fästa på kamerans baksida, kanske finns något liknande till sony? annars hade jag nog köpt en lite dyrare rem för att säkra kamerans livslängd 😉

  • marty

    Medlem
    10 oktober, 2012 vid 12:28

    Är det nån som testat sin kamera ännu ?

  • claes6

    Medlem
    10 oktober, 2012 vid 13:07
    ohls3;700298 wrote:
    okej. Den hade jag också valt av de två.

    jag sitter o kollar på nätet och jämför gopro1, gopro2 och sonyn för att se kvaliteé och prisskillnad.

    jag såg att gopro har så man kan köpa till en flytkloss och fästa på kamerans baksida, kanske finns något liknande till sony? annars hade jag nog köpt en lite dyrare rem för att säkra kamerans livslängd 😉

    Om du ska till NY kan du köpa en GoPro Hero2 Surf Edition för $299 på B & H Photo (http://www.bhphotovideo.com), och då får du “flytkloss”-bakstycket med i paketet. De är jävligt billiga, men de har dessvärre inte så mycket tid över för folk som vill klämma, känna och fråga.

  • oscarlj

    Medlem
    10 oktober, 2012 vid 13:16

    Tyvärr inte än… blåser ju inte så bra upp i Sthlm om man inte har 7.5+ segel….
    Förhoppningsvis snart

  • ohls3

    Medlem
    11 oktober, 2012 vid 05:13
    Claes6;700769 wrote:
    Om du ska till NY kan du köpa en GoPro Hero2 Surf Edition för $299 på B & H Photo (http://www.bhphotovideo.com), och då får du “flytkloss”-bakstycket med i paketet. De är jävligt billiga, men de har dessvärre inte så mycket tid över för folk som vill klämma, känna och fråga.

    Tack för tipset! ska kolla upp 🙂

  • marty

    Medlem
    11 oktober, 2012 vid 06:04
    oscarlj;700771 wrote:
    Tyvärr inte än… blåser ju inte så bra upp i Sthlm om man inte har 7.5+ segel….
    Förhoppningsvis snart

    Oscar, har du provfilmat på cykel eller annat så du märkt kvalitén på bildstabben och filmen ? Jag har sett film från gopro och stenåldersföregångaren ATC2K utan bildstabb och kör man inte rena hawaii vågor så får man parkinson av filmen…

  • johankastfall

    Medlem
    11 oktober, 2012 vid 07:04
  • styret

    Medlem
    11 oktober, 2012 vid 07:06
    ohls3;700298 wrote:
    jag såg att gopro har så man kan köpa till en flytkloss och fästa på kamerans baksida, kanske finns något liknande till sony? annars hade jag nog köpt en lite dyrare rem för att säkra kamerans livslängd 😉

    Man kan nog montera gopros flytkloss på sonyn. Det är ju bara en bit skum med 3M-klisterlapp på och sonyn ser ju ut att ha en hyffsat platt yta på sidan.

    Men det är inget jag ahde förlitet mig på när det blåser och går lite vågor. Då är nog kameran borta fortare än du hinner reagera på att den trillat av.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sony Action Cam (gopro) tips

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.