Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sony Action Cam (gopro) tips

  • jonteper

    Medlem
    12 oktober, 2012 vid 04:35

    Lustigt att du skriver att man ska ha bildstabilisator? Jag har en panasonic vattentät kamera. När jag filmar och surfar försöker den låsa på vågorna tror jag coh det blir ryckigt. Kopplar jag bort den så flyter det bättre. Kanske processorn i den kameran ar för slö?

    Hur upplever ni det med tex gopro?

  • ohls3

    Medlem
    12 oktober, 2012 vid 13:42
    styret;700815 wrote:
    Man kan nog montera gopros flytkloss på sonyn. Det är ju bara en bit skum med 3M-klisterlapp på och sonyn ser ju ut att ha en hyffsat platt yta på sidan.

    Men det är inget jag ahde förlitet mig på när det blåser och går lite vågor. Då är nog kameran borta fortare än du hinner reagera på att den trillat av.

    Sant, nu har jag inte kollat viktskillnad på kamerorna. men om dom väger lika eller att sonyn är lättare så kan GPs flytkloss säkert fungera.

  • oscarlj

    Medlem
    17 oktober, 2012 vid 20:48

    Har klippt ihop en film från premiärturen på Dalarö igår. Tyvärr blåste det alldeles för lite och lyckade få in några droppar i kamerahuset när jag skulle justera inställningarna. Men kanske någon som tycker den är intressant ändå :). Får hoppas på lite mer vind och vågor snart…

    Dalarö – vimeo

  • pedersen

    Medlem
    18 oktober, 2012 vid 06:08
    jonteper;700883 wrote:
    Lustigt att du skriver att man ska ha bildstabilisator? Jag har en panasonic vattentät kamera. När jag filmar och surfar försöker den låsa på vågorna tror jag coh det blir ryckigt. Kopplar jag bort den så flyter det bättre. Kanske processorn i den kameran ar för slö?

    Hur upplever ni det med tex gopro?

    OT: Är det en Panasonic FT-serien? Om det är det så har jag en fråga: var fäster du den när du surfar? Känns som den inte skulle palla ett riktigt kastfall.

  • marty

    Medlem
    18 oktober, 2012 vid 06:33
    oscarlj;701310 wrote:
    Har klippt ihop en film från premiärturen på Dalarö igår. Tyvärr blåste det alldeles för lite och lyckade få in några droppar i kamerahuset när jag skulle justera inställningarna. Men kanske någon som tycker den är intressant ändå :). Får hoppas på lite mer vind och vågor snart…

    Dalarö – vimeo

    Ser ju riktigt bra ut !

  • johankastfall

    Medlem
    18 oktober, 2012 vid 06:53

    Snyggt!
    Skönt att byta den Gula GoPro Tint’en mot Sony Blå.

    – “Unfortunately I got some water in my camera housing”

    Trängde vatten in I huset?
    (Har misshandlat min GoPro rätt mycket utan att få in vatten, är Sony’n känsligare?)

  • oscarlj

    Medlem
    18 oktober, 2012 vid 06:56
    JohanK(astfall);701322 wrote:
    Snyggt!
    Skönt att byta den Gula GoPro Tint’en mot Sony Blå.

    – “Unfortunately I got some water in my camera housing”

    Trängde vatten in I huset?
    (Har misshandlat min GoPro rätt mycket utan att få in vatten, är Sony’n känsligare?)

    Nä, men öppnade kamerahuset ute på vattnet för att byta en inställning. Säkert därför.

  • styret

    Medlem
    19 oktober, 2012 vid 06:35

    Nu har Gizmodo testat den med

    gizmodo.com/5953000/sony-action-cam-review-not-as-awesome-as-we-hoped

  • herr-pelegrin

    Medlem
    19 oktober, 2012 vid 09:49

    Oscarjl – Fundera gärna över att rikta kameran rejält nedåt så att Din egen bräda syns i bild! Det ger bättre upplevelse när Du framöver tutar på i full planing. Ändlösa sekvenser med bara mast, en bit segel och vatten framför brädan kan bli tråkiga, såtillvida man inte kör parallellt med annan åkare.

  • oscarlj

    Medlem
    19 oktober, 2012 vid 10:42
    Herr Pelegrin;701410 wrote:
    Oscarjl – Fundera gärna över att rikta kameran rejält nedåt så att Din egen bräda syns i bild! Det ger bättre upplevelse när Du framöver tutar på i full planing. Ändlösa sekvenser med bara mast, en bit segel och vatten framför brädan kan bli tråkiga, såtillvida man inte kör parallellt med annan åkare.

    Tack för tipsen!

    Japp, har tänkt samma, detta var bara ett test. Ska rikta ner och köra från lite olika vinklar,

  • gustav1980

    Medlem
    9 januari, 2013 vid 22:08

    Jag lyfter den här halvgamla tråden, vad har ni att säga om fäst möjligheterna på Sonyn?
    Har sett en lösning där man fäster kameran vid sidan om huvudet men det bygger på att man använder någon form av pannband vilket känns sådär…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sony Action Cam (gopro) tips

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.