Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sotavento eller Flag Beach?

  • Sotavento eller Flag Beach?

    Publicerad av sode på 14 mars, 2008 vid 14:01

    Jahapp… är väl mer eller mindre klart att vi ska ta en sväng till Fuerteventura en vecka i första halvan av april. Frågan är bara vart man ska ta sig?

    Sotavento: har varit här en gång förr, trivdes helt ok, en aaaning långtråkigt i längden med plattvatten alla dagar… Någon (Slusken?) har tidigare skrivit att man kan hitta lite vågor nånstans mellan Rene-Egli Center 1 och 2, vid vilka förhållanden finns dessa? En dag när jag var där så var det pålandsvind, och då blev det ju definitivt inget plattvatten alls, och det var lite småtufft för en otränad, men nu känner jag mig nog mera redo även för de förhållanden som rådde då…

    Flagbeach: ingen egen erfarenhet, men enligt vad jag läst så erbjuder det en mera varierande segling, med både platt och vågor… Har förstått att inne i hamnen inte alls är lika bra som Flagbeach?

    Viktigt i sammanhanget är att frun kan sola/bada på hyfsat nära håll, så man kan ha gemensam lunch etc, fast man själv håller till ute på vattnet…

    Jag har egentligen inte såååå stora krav, men det får gärna finnas nån liten hoppramp ibland, även om plattvattnet skulle vara bra training area för att finslipa gipptekniken… och här hemma så är det ju oftast chop/bump-n-jump och nån enstaka gång lite mindre vågor som körs… själva vågridningen är väl inget jag ännu kan säga att jag pysslar med…

    Annars, om det nu blir plattvatten only, vilka freestyletricks är det man ska börja nöta på?

    sode svarade 16 år, 2 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sotavento eller Flag Beach?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.