Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spaning, vilket trick får vi se härnäst?

  • Spaning, vilket trick får vi se härnäst?

    Publicerad av adde på 17 september, 2007 vid 09:51

    Efter dubbla framåtar, table forward, pushloop tabletop och senast pushloop forward. Vad blir nästa steg?

    Adde säger: bakåt med duckgipp… En Crazy Chacho!?

    svenne svarade 16 år, 8 månader sedan 15 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • lars_k

    Medlem
    17 september, 2007 vid 09:59

    Air-spock. Såg en bildsekvens när Boujmaa hoppade högt som fan, gjorde en komplett “spock” luften och landade cleant. Grymt.

  • adde

    Medlem
    17 september, 2007 vid 10:09

    @Lars_K 415681 wrote:

    Air-spock. Såg en bildsekvens när Boujmaa hoppade högt som fan, gjorde en komplett “spock” luften och landade cleant. Grymt.

    Airspock är gammalt, likaså airflaka. Nu var det nya trick. Trick man har sett är ju per definition redan ett gammalt trick!!

    Campello gjorde tydligen en push-vulcano på lanzarote.

    EDIT: Insert smiley och skämt om att vi börjar bli gamla…

  • lars_k

    Medlem
    17 september, 2007 vid 10:14

    Aha. Airspock var nytt för mej, hehe.
    Blir väl nån kombination hit och dit. Shaka into forward då? 🙂

  • adde

    Medlem
    17 september, 2007 vid 10:31

    Spock into broken nose, kastfall into revben och lazyman into kortare fena

  • oaxen

    Medlem
    17 september, 2007 vid 10:35

    Dubbel push loop.

    Cheese forward loop.

  • ola-h

    Medlem
    17 september, 2007 vid 10:37

    Shove-it into pushloop

  • svenne

    Medlem
    17 september, 2007 vid 11:03
    adde;415675 wrote:
    Adde säger: bakåt med duckgipp… En Crazy Chacho!?

    Vet i knasen om jag inte har sett det redan. Jag fattade aldrig hur det gick till men han gjorde en bakåt och flippade seglet på nåt sätt, pumpade igång och gjorde en framåt på samma våg på vägen tillbaka.

  • adde

    Medlem
    17 september, 2007 vid 11:18

    @Svenne 415705 wrote:

    Vet i knasen om jag inte har sett det redan. Jag fattade aldrig hur det gick till men han gjorde en bakåt och flippade seglet på nåt sätt, pumpade igång och gjorde en framåt på samma våg på vägen tillbaka.

    En Crazy Pete är en “halv bakåt med flipp av seglet”, då landar man switch. Typiskt Jensentrick. Min spaning var med en duck under seglet istället…

    Ryktet säger nämligen att det tränades på det i Brazilien…

  • naish

    Medlem
    17 september, 2007 vid 11:32

    I Turkiet gjorde nikke e-slider into switch stance chachoo… tror den e ny!

  • svenne

    Medlem
    17 september, 2007 vid 11:41
    adde;415711 wrote:
    En Crazy Pete är en “halv bakåt med flipp av seglet”, då landar man switch. Typiskt Jensentrick. Min spaning var med en duck under seglet istället…

    Ryktet säger nämligen att det tränades på det i Brazilien…

    Jag tror att det var duck, men jag vågar inte säga säkert. Även om det “bara” var en flipp så såg det sjukt galet ut!

  • dr-masse

    Medlem
    17 september, 2007 vid 11:46

    lowgospockonizer.

    Men allvarligare… en ostrulle into forward (cheeseroll först, forwar sedan) borde väl funka?

    Dubbel push, tror jag på.

    Och Campello lär väl landa en trippel framåt vilken dag som helst. Eller?

  • ove226

    Medlem
    17 september, 2007 vid 14:29

    campello gör ju nånting jävligt skumt i Jp´s 2008 promofilm. början till en funnel men träffar därefter en våg o flyger 4 meter upp o får en sjuk rotation på nå sätt…det skulle nästan gå att göra en switchclewfirstsemiflaka into forward eller nåt haha. kolla in filmen på jps hemsida. och det är under freestyledelen som han gör den i.

  • vinta_kestrel

    Medlem
    17 september, 2007 vid 16:56
    dr Masse;415725 wrote:
    Men allvarligare… en ostrulle into forward (cheeseroll först, forwar sedan) borde väl funka?

    Jag tror faktiskt mer på tvärtom. Istället för att pusha för att stoppa rotationen, roterar man över seglet där man skulle pushat. Alternativt pushar man så rackarns hårt att man gör en push-into-shuvit-into-cheese. 😉

  • adde

    Medlem
    18 september, 2007 vid 11:47

    Saxat från windsurfing journal idag:


    Windsurfing’s showing how inventive it can be, after Kauli Seadi’s famous push loop to backloop move, now British rider Phil Horrocks has invented a new kind of backloop !
    In fact on the 13th of this month, at the PWA Wave Contest event in Ibiraquera, Brazil, lots of riders stayed on the water after the super session to take advantage of gthe great conditions, 25 – 30 knots of wind and 2 metre sets…
    With no pressure on the session, Horrocks launched his backloop variant, a move he’s been working on for a few weeks now. And everyone who saw it was quickly tring it out for themselves, it looked so cool !!!
    Not much more we can tell you for now apart from that the move, part waveriding – part freestyle, is called the Plum, and that the rider sets out on a backloop, turns the sail as for an aerial duck jibe, and that the whole thing together looks like an air chachoo but executed by jumping face on to the wind !
    More news on this one very soon no doubt…

  • tropic

    Medlem
    18 september, 2007 vid 15:26

    @ove226 415792 wrote:

    campello gör ju nånting jävligt skumt i Jp´s 2008 promofilm. början till en funnel men träffar därefter en våg o flyger 4 meter upp o får en sjuk rotation på nå sätt…det skulle nästan gå att göra en switchclewfirstsemiflaka into forward eller nåt haha. kolla in filmen på jps hemsida. och det är under freestyledelen som han gör den i.

    Är det då han går in i hoppet backwind? Det skulle va sjyst att se lite sånt ladd.

    Har det inte landats trippel framåt? Av den där fransmannen, Robér eller va han heter…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spaning, vilket trick får vi se härnäst?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.