Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Specifik boots-fråga

  • Specifik boots-fråga

    Publicerad av skoldpadda på 23 maj, 2013 vid 08:52

    Undrar om någon har erfarenhet av slingshot RAD boots (http://www.slingshotsports.com/wake/products/sale/2012-rad)

    Det jag specifikt undrar är om de är rimliga ur styvhetsperspektiv och om det är ett problem att ha lös innersko i bootsen.

    Tacksam för alla kommentarer då jag aldrig ens provat boots.

    (skälet till att jag tittar på just dessa är att jag enligt vad jag vet måste ha slingshotboots, senast årsmodell 2012, till min youri zoon 2012 bräda)

    skoldpadda svarade 10 år, 12 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • lima-ko

    Medlem
    23 maj, 2013 vid 09:26

    Av de som är stora på boots; Slingshot, Ronix/NKB och Liquid Force är det nog svårt att gå fel, oavsett vad du väljer, det är nog snarare en smaksak vilka du väljer.

    Säger inte att du ska kika på andra boots men känns konstigt om inte Brunotti skulle köra industri”standard” 6″ mått på sina skruvhål, verkar även utifrån texten: “All boots come with standard screws ( 1/4 – 20 x 1” flat head #3 phillips ) with washers for use with most wakeboards. As well as, metric screws ( M6 x 20 flat head #3 phillips ) for use with the others.” på http://www.slingshotsports.com/wake/products/boots/2013-rad som Slingshot också kör standard, eller har wakeboards andra standardmått på skruvhålen?

  • johanw

    Medlem
    23 maj, 2013 vid 14:57

    körde slingshot KTV föra året svin najs!!!

  • perl

    Medlem
    23 maj, 2013 vid 19:53

    Vissa föredrar kardborre (KTV/Shredtown) eller snabbsnörning som på RAD, båda funkar bra med är väl en fråga om tycke och smak. Känns rom årets RAD (2013) är snäppet lättare än fjolårets.

  • jakobb

    Medlem
    24 maj, 2013 vid 05:29

    De nya rad har ju den speciella snörningen som går bakom hälen, vilket gör att man sitter som limmad! Sam Light kör ju med dem, så det lär ju inte vara några nackdelar med innersko, snarare tvärtom! Återförsäljare i Sverige är iallafall boardclub.se, så du kan ju kolla med dem 🙂

  • skoldpadda

    Medlem
    26 maj, 2013 vid 05:04

    Tack för snabba och fina svar. 🙂

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Specifik boots-fråga

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.