• jps

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 08:28

    Lysande!

    Applåder och visslingar 🙂

  • svenne

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 08:36

    Grymt mannen, du håller fanan högt!

  • jester

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 08:49

    Ser bra ut!

    En liten fråga ang. byte av utrustning… Gäller det att det blir en ny session om man byter fena oxå? Eller rättare sagt vad får man byta?

  • tbsurf

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 09:01
    Jester wrote:
    Ser bra ut!

    En liten fråga ang. byte av utrustning… Gäller det att det blir en ny session om man byter fena oxå? Eller rättare sagt vad får man byta?

    saxat från http://www.gps-speedsurfing.com
    faq/ basic rules #7

    Multiple sessions per day are allowed

    • when they are on different locations and this can be clearly seen on the track
    • for multiple boards when they have been sailed after each other and it can be seen from the track or there are witnesses

    sorry om inte allt är riktigt exakt ännu, men vi har siktet inställt på att försöka fixa en riktigt schysst svensk speedmanual. Hoppas det är ok så tillsvidare 🙂

  • the_novice

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 09:02

    Snyggt jobbat! :cool2:

    Kikade lite på filtreringen av data, och där bör man nog lägga in lite också om hur man bäst tar bort spiken när man hittat den. Jag upplever att det oftast är punkterna före spiken som skall bort. När gps’en tappar signalen så antar den att man fortsätter rakt fram och när man sedan återfår signalen och gps’en vet då var man egentligen är och så uppstår det en spik i hastigheten. Gäller alltså att ta bort positioner innan spiken i hastigheten för att den skall försvinna…

  • tbsurf

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 09:22
    The_Novice wrote:
    Snyggt jobbat! :cool2:

    Kikade lite på filtreringen av data, och där bör man nog lägga in lite också om hur man bäst tar bort spiken när man hittat den. Jag upplever att det oftast är punkterna före spiken som skall bort. När gps’en tappar signalen så antar den att man fortsätter rakt fram och när man sedan återfår signalen och gps’en vet då var man egentligen är och så uppstår det en spik i hastigheten. Gäller alltså att ta bort positioner innan spiken i hastigheten för att den skall försvinna…

    är det rensa såna här du menar?
    vi ska försöka få med så mycket vi kan på varianter och lösningar 😉

  • tobhed

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 09:49

    Fan vilken bra manual, precis vad en GPS-nybörjare som jag behöver!

  • douglas-l

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 09:54

    Wow, shit va bra!!!
    Ta bort den där satans isen nu!!!

  • the_novice

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 10:09
    tbsurf wrote:
    är det rensa såna här du menar?
    vi ska försöka få med så mycket vi kan på varianter och lösningar 😉

    Precis, ser ut lite som en missad gipp…

  • ola-h

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 10:41

    När det gäller nedladdning av programmen verkar det som det var instruktioner för windows. Jag förutsätter att det funkar på Mac också (dvs själva JAVA-programmet). Kan någon bekräfta detta?

  • getwet

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 10:55
    The_Novice wrote:
    tbsurf wrote:
    är det rensa såna här du menar?
    vi ska försöka få med så mycket vi kan på varianter och lösningar 😉

    Precis, ser ut lite som en missad gipp…

    Nänä, det där är en sprängskiss på Högklint utanför Visby, syns hur tydligt som helst.

    Förutom det så är det här bara början på manualen, bida er tid så kommer den att kompletteras vartefter. Synpunkter och förslag tas gärna emot på den adress som hänvisas i manualen så får Bappel det samlat på ett o samma ställe.

  • irieman

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 10:58

    Fan va’ bra! Precis vad jag har letat efter!
    Nu ska jag bara fundera ut om jag ska köpa nå’t nytt snabbt segel också.

    Irie Man

  • tbsurf

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 11:26
    Ola H. wrote:
    När det gäller nedladdning av programmen verkar det som det var instruktioner för windows. Jag förutsätter att det funkar på Mac också (dvs själva JAVA-programmet). Kan någon bekräfta detta?

    det närmsta jag varit mac är en chillimacfeast (på macDee för någon vecka sedan, jävligt goda faktist :tongue: )

    en snabb sökning här i speedforumet så kommer den här tråden fram, har du kollat där om det står något om det du undrar över?
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=38914

  • imported_macts

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 11:27

    Grymt initiativ! Blir ju kanonbra det där.

  • the_novice

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 12:50
    tbsurf wrote:
    Ola H. wrote:
    När det gäller nedladdning av programmen verkar det som det var instruktioner för windows. Jag förutsätter att det funkar på Mac också (dvs själva JAVA-programmet). Kan någon bekräfta detta?

    det närmsta jag varit mac är en chillimacfeast (på macDee för någon vecka sedan, jävligt goda faktist :tongue: )

    en snabb sökning här i speedforumet så kommer den här tråden fram, har du kollat där om det står något om det du undrar över?
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=38914

    Japp, GPSAR funkar lika bra på mac också eftersom det körs i Java. Jag har inte testat ngn USB adapter ännu men det skall fungera också.

    Jag kan ta med min GPS till Åsa när det blir vind nästa gång om du vill testa speeden på EVOn kontra Acid… 😀

Sida 1 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.