• tbsurf

    Medlem
    4 augusti, 2007 vid 13:06

    väldigt vilka besvär du verkar ha med detta..
    jag har aldrig upplevt detta “fel” förut men men..

    tidigare har det alltiid varit så att om inte allt i gpsar funkar
    så kör man den där install.exe filen så brukar allt hoppa igång så där bah..

    Ett annat djungeltrick är ju att dra hem allt på nytt…

  • Knatte

    Gäst
    5 augusti, 2007 vid 18:26

    @tbsurf 402825 wrote:

    väldigt vilka besvär du verkar ha med detta..
    jag har aldrig upplevt detta “fel” förut men men..

    tidigare har det alltiid varit så att om inte allt i gpsar funkar
    så kör man den där install.exe filen så brukar allt hoppa igång så där bah..

    Ett annat djungeltrick är ju att dra hem allt på nytt…

    Alla ovan trick är testade uran framgång…:tongue: Nu har jag ställt frågan till Yann och han var också frågande:wink:
    Vi får väl se om han kan hitta på något bra, annars får jag väl kolla på Jesters olika förslag på alternativ..:smile:

  • kinetic

    Medlem
    5 augusti, 2007 vid 18:29

    Knatte: Upplevde liknande fel när ja trixa med vad jag trodde var kommunikations problem…I vart fall så försvann “GPS” för mig från menyn…Fick avinstallera allt vad JAVA 6 heter o sedan hoppa det igång med JAVA 5…Har inte brytt mig om att försöka lägga på 6:an igen…

  • Knatte

    Gäst
    6 augusti, 2007 vid 15:23

    @kinetic 403014 wrote:

    Knatte: Upplevde liknande fel när ja trixa med vad jag trodde var kommunikations problem…I vart fall så försvann “GPS” för mig från menyn…Fick avinstallera allt vad JAVA 6 heter o sedan hoppa det igång med JAVA 5…Har inte brytt mig om att försöka lägga på 6:an igen…

    Har testat olika versioner av java numera också… Problemet kvarstår och jag kommer nog köra med Jesters tips med GPS:result, som verkar vara ett vettigare program 🙂 Inget strulande Java eller så :mad2:

    Men det blev faktiskt en del skillnad på GPS:ar och GPS:result på samma “session” Toppfarten skiljde på typ 0.1 knop.:wink:

    Men antalet spikar och dessa farter var betydligt flera i GPS:result (Kan detta programmet vara nogrannare och ha fler delningspunkter eller så ??)
    För där jag i GPS:ar kanske hade 4-5 tracks/punkter som var tydliga spikar, så fick jag med GPS:result betydligt fler eller över 10 stycken som var spikar..

    Vet inte om GPS:result delade upp samma tid/sträcka i mindre “del-intevall” och därmed skapade fler tracks/punkter.
    För i slutändan blev ju resultatet rätt lika mellan GPSar och GPSresult.

  • Knatte

    Gäst
    6 augusti, 2007 vid 17:54

    När jag ändå håller på och spammar forumet :blush:

    I GPS:result så skapade programmet flera små sessioner av en fil Om jag surfade i timma i sträck, så skapades i mitt fall 3 sessioner automatiskt. Varje gång jag tappade kontakten med GPS:en så skapade programmet en nya session.
    Det var väl inget smart ?? Blir det för korta snuttar /sessioner så lär det ju vara svårt att få till längre sträckor/tider mm.

    Nu berodde det på att jag fick simma,. då mastfotslåsningen inte är pålitlig till min Pacer 290 och jag riggen lossnar 😡 :frown:
    Så det kanske inte är ett problem när du surfar på riktigt och inte strular. Men någon som vet om man kan sätta ihop, de skapade “extra sessionerna” till en hel fil om man nu skulle vilja behöva detta??

    Hackern Jester kanske ??:smile: Någon som vet vad programmet GPS:result kostar att köpa efter 30 dagar ??

  • jester

    Medlem
    6 augusti, 2007 vid 18:27

    Hmmm… Jag fick en session är jag öppnade min binära fil från GT11:an. (Dock lyckades jag få till två filer då min aquapac var för trång, och GPSen stängdes av ute på vattnet… :D). Min GT11 är inställd att inte lagra några punkter om jag färdas under 3 knop, blir ju mindre irrelevanta punkter då… Så fenomenet borde ha uppstått hos mig med. Men gjorde inte det.

    Har du läst filen direkt från GPSen, eller gått via g7towin eller liknande?

    Har faktiskt kikat runt lite efter vad programmet kostar, utan att hitta något… Märkligt…

  • Knatte

    Gäst
    6 augusti, 2007 vid 18:32

    @Jester 403256 wrote:

    Hmmm… Jag fick en session är jag öppnade min binära fil från GT11:an. (Dock lyckades jag få till två filer då min aquapac var för trång, och GPSen stängdes av ute på vattnet… :D). Min GT11 är inställd att inte lagra några punkter om jag färdas under 3 knop, blir ju mindre irrelevanta punkter då… Så fenomenet borde ha uppstått hos mig med. Men gjorde inte det.

    Har du läst filen direkt från GPSen, eller gått via g7towin eller liknande?

    Har faktiskt kikat runt lite efter vad programmet kostar, utan att hitta något… Märkligt…

    Direkt in till GPS:en i den ena filen och via G7Towin i den andra filen. Med samma resultat båda gångerna. Men då har jag ju verkligen utsatt GPS:en för svaga signaler i ena fallet och i det andra provocerade jag fram spikar på landbacken, för att få spikar att öva på.

    Så det kanske inte är några problem vid normal surfing 😉

  • jester

    Medlem
    7 augusti, 2007 vid 08:10

    Någon som vet vad programmet GPS:result kostar att köpa efter 30 dagar ??

    €29 är svaret. Pogrammet begränsas till dom första tusen punkterna om man väljer att inte betala. Det kommer upp en länk till PayPal när tiden gått ut. Lite tokigt att man inte kan göra detta förrän tiden gått ut. Men är väl iofs bara till o maila snubben.

  • the_novice

    Medlem
    7 augusti, 2007 vid 09:14

    @Knatte 403248 wrote:

    När jag ändå håller på och spammar forumet :blush:

    I GPS:result så skapade programmet flera små sessioner av en fil Om jag surfade i timma i sträck, så skapades i mitt fall 3 sessioner automatiskt. Varje gång jag tappade kontakten med GPS:en så skapade programmet en nya session.
    Det var väl inget smart ?? Blir det för korta snuttar /sessioner så lär det ju vara svårt att få till längre sträckor/tider mm.

    Ja det är skitirriterande, förut så blev det än ny session enbart när man stängde av GPS’en så det kunde man använda sig av om man ville dela upp i flera session efter segel eller fen byten tex. Numera så verkar den inte bry sig om ifall man stängt av eller inte utan går istället på signalen på ngt skumt sätt. Det går kanske att hacka i originalfilen, men helst så skulle man ju vilja ha en “join” funktion liknande “split” som finns nu…

  • Knatte

    Gäst
    7 augusti, 2007 vid 14:14

    Tydligen är Yann igång och jobbar på en GPS:ar PRO version

    Detta svaret har jag fått, när jag och Yann försöker bena ut vad som saknas/strular för mig i min GPS:ar:

    Things will be (much) easier in Gpsar-Pro. But won’t be free…
    Yann.

    I’m working hard on that during this summer.
    I hope a beta version for september, about 30€.
    But GPSAR 3.3. will remain available as it is for free.

    Så jag vet inte exakt vad skillnaden kommer att bli:smile: Men förhoppningsvis bör man kunna spara och öppna sessioner i denna version i alla falll *ler* :tongue:

  • tbsurf

    Medlem
    19 december, 2007 vid 10:31

    uppdaterad..

    oj oj vad jag ska åka fort -08 :santa:

  • tobhed

    Medlem
    9 mars, 2008 vid 21:25

    ALoha,

    Var det inte lite dumt att plocka bort speedmanualen? Alla som köper en begagnad Foreterex vhar ingen susning om hur man ska göra och detsamma gäller folk som t.ex lånar andras gamla GPS:er.
    Den behöver kanske inte heta speedmanual utan snarare en manual för Foreterex användare eller liknande?

  • tbsurf

    Medlem
    10 mars, 2008 vid 06:38

    @tobhed 450786 wrote:

    ALoha,

    Var det inte lite dumt att plocka bort speedmanualen? Alla som köper en begagnad Foreterex vhar ingen susning om hur man ska göra och detsamma gäller folk som t.ex lånar andras gamla GPS:er.
    Den behöver kanske inte heta speedmanual utan snarare en manual för Foreterex användare eller liknande?

    Men shit… länken trillade visst bort sist jag var där och kladda.. fixar dit den asap :crazy:

  • tbsurf

    Medlem
    10 mars, 2008 vid 06:42

    @tbsurf 450815 wrote:

    Men shit… länken trillade visst bort sist jag var där och kladda.. fixar dit den asap :crazy:

    done..

  • tobhed

    Medlem
    10 mars, 2008 vid 10:58

    Super, sparar mig en massa tid när jag nu har börjat låna ut den till en massa olika människor 🙂

Sida 9 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.