Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedspot i Vänern??

  • svartepeter

    Medlem
    10 november, 2009 vid 05:11

    Weedfena tycker jag är att föredra om man fåt bottenkänning för då “hugger” fenan inte fast utan mer “glider” uppe på botten.

    glader;587570 wrote:
    Peter, varför rekommenderar du weed-fena?
  • lasso

    Medlem
    10 november, 2009 vid 09:30

    kallas också gödselfena

  • svartepeter

    Medlem
    12 november, 2009 vid 15:31

    Någon som är sugen på att prova Hullsjön på Lördag?

  • surfteo

    Medlem
    12 november, 2009 vid 21:18

    blåser det så e jag sugen!

  • mikael_p

    Medlem
    17 november, 2009 vid 14:06

    Blev det nåt testat på Hullsjön sen?
    Eller blir det kanske läge på lördag

  • surfpunk

    Medlem
    17 november, 2009 vid 14:55
    peterpett;584130 wrote:
    Verkar som länken inte funkar så jag postar en bild istället :blush:

    Jag är uppvuxen i Lidköping så här har jag seglat ofantligt mycket, bifogar en liten bild med ställen som kanske skulle funka.

    Ett par 100 meter utanför Svalnäs strand vid 1 ligger det ett lågt skär som det är helt platt bakom, har för mig att vinden inte påverkades så mycket av skäret, kanske lite kort sträcka dock, uppskattningsvis 100 meter, antar att man behöver mer än det vid speedsegling.

    Vid 2 är det jag och några polare kallade för speedviken, inte för att vi var speciellt duktiga på att speeda men vattnet var helt platt iallafall, det som också är lite speciellt är att det alltid blåser lite mer här än vid Svalnäs, beror antagligen på att det inte finns några träd som bromsar på stranden bakom samt möjligtvis någon sorts venturieffekt. Kanske 400-500 meter att speeda på.

    PA på gamla PA surf beror precis på stranden bakom viken, han kommer nog bli taggad om det dyker upp några speed guys there :-))

  • svartepeter

    Medlem
    17 november, 2009 vid 16:42

    Jag var nere och kollade i Lördags men det var för lite vind för att köra. På Lördag drar det in på SV så då kanske vi skall samla ihop ett gött gäng och prova PÖLEN :santa: Nån som är på???

    Mikael_P;588634 wrote:
    Blev det nåt testat på Hullsjön sen?
    Eller blir det kanske läge på lördag
  • lasso

    Medlem
    18 november, 2009 vid 06:41

    Ja, det vore kul

  • the_novice

    Medlem
    27 november, 2009 vid 22:52

    Va f–n den bilden är ju ifrån min bakgård på somrarna som liten! 😀
    Vid #2 har jag seglat mycket, både trissjolle och vindsurf. Min farbror rensade viken på vass (det var helt igenvuxet tidigare) mha en hemmabyggd klippare och moppe motor längst fram på en bohuseka, men var väl på 60-talet …

    Sträckan är ju lite för kort för riktigt bra farter och vattnet blir inte plattare än var det är i torkelstorp lite överallt. Är väl ungefär brösthöjd på vattendjupet i viken. För riktigt bra farter så krävs det allt något i stil med fågelrevet på öland…

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedspot i Vänern??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.