• Speedvideo?

Publicerad av anonym-anvandare på 10 oktober, 2002 vid 12:42

Hej, jag undrar om någon känner till om det finns någon speed-vindsurfingvideo att få tag på som är något så när färsk. Producerad ca -97–2002. Det lär ju fortfarande finnas en del speedtävlingar i Frankrike o Spanien etc så någon cool video finns det väl, eller????????????????

/ grin.gif Speed Freak

kele svarade 22 år sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 13:54

Bra fråga!!! Jag har också letat efter bra speedfilmer, det enda man har är lite avspelat från Eurosport för massor år sedan. För närvarande letar jag efter ett downwindspeedkit till våren, nån som har tips för ett kit på 2 brädor och 3 segel??

Kul att speed kommit upp på tapeten igen. Det är ju bara skitkul!!

M V H
    gustav

• anonym-anvandare

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 14:23

Kolla om Dunken har sina filmer och bilder kvar från hans tappra försök att slå speedrekord i sommras.

http://homepage.mac.com/bognerp/World-Speed-Sailing/Menu8.html

• getwet

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 14:48

På känd surfshop i Sthlm, adress Drottningholmsvägen står det en Mistral RTX till salu….där har du ett riktigt fullblod att åka fort med. Önskas det beg så har jag själv en RRD276:a på 90l till salu, en renodlad downvindslalom.
    Race segel finns det säkert gott om här på konfen till salu, problem dock att få tag på små/mindre sizes.

• jpeter

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 19:44
  • anonym-anvandare

Medlem
    11 oktober, 2002 vid 08:01

Samma här dvs jag har en del GAMMALT bandat från Eurosport när de visade hela speedtouren på Eurofun. De bandningarna är nästan söndertittade i brist på nyare o nytt. Abstinensen är svår så nu vill jag se o ladda med något nytt men det verkar mkt tunnt o svårt att hitta något?
    Nu patar jag inte korta klipp o bilder utan minimum 30 minuter videos!
    / grin.gif Speed Freak

• anonym-anvandare

Medlem
    11 oktober, 2002 vid 12:28

Vilken storlek är det på RTX:n? Vet du vad den kostar? Vad ska du ha för din rrd? Om man ska ha 2 brädor, har du några tips på storlekar som kompletterar varandra? Det är downwindspeed jag är ute efter…

• getwet

Medlem
    11 oktober, 2002 vid 13:53

RTX:en är på 102 liter (tror jag) och det är en riktig lättviktare. Om jag inte minns helt fel runt fem kilo!!
    Snabbt går det iallafall…..!!!! Den är näst intill identisk med MTX 105 men några strån vassare i material, vikt mm. Och snygg….
    Tror priset är runt 8-9 tusen, men kolla på Bromma Skidsport för säkerhetsskull.
    Angående priset på min RRD 276 så kan du nå mig på tel 070-6652875 så resonerar vi om saken.
    Två brädor??? RTX:n och RRD 276 krockar direkt med varandra, så det kan bara bli en av dem, men dom lirar ungefär i samma division.
    Och ska du enbart köra downvind så är det bara nedåt i storlekar som gäller om du ska ha två stycken.
    Runt ca 70 liter anser jag vara lagom som bräda nr två, men det är jag det!! Där finns det ett koppel av bra grejer, även beg. F2 Thommen, RRD268/271, SB sonic och några till. Vad du ska kika på är brädor tillverkade från 96,97 och framåt, det är lite skillnad på grejerna innan.
    Grejerna från 96,97,98 och även till en viss del 99 kan vara riktigt extrema slalombrädor, svårseglat för den oinvigde men ger fruktansvärt mycket tillbaka för den som kan och vågar. From 00 blev det lite snällare, teoretiskt inte lika snabbt men för de flesta ändå samma hastigheter eftersom man har bättre kontroll och därför vågar mer.

• kele

Medlem
    11 oktober, 2002 vid 21:37

Till gustav.

Kolla Windsurfing säljes “Slalom/Speed”.

Kele

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.