Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Spik igenom vristen

  • molle73

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 16:34

    Du kan gå till sjukgymnast utan att träffa läkare.(Utan remiss)Gå då till en som är specialicerad på OMI eller OMT som kan ställa rätt diagnos om du har problem med ligamenten eller om det verkar handla om muskulära problem mm.
    Lycka till:)

  • johnk

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 16:46

    @Molle73 508180 wrote:

    Du kan gå till sjukgymnast utan att träffa läkare.(Utan remiss)Gå då till en som är specialicerad på OMI eller OMT som kan ställa rätt diagnos om du har problem med ligamenten eller om det verkar handla om muskulära problem mm.
    Lycka till:)

    Har du någon att rekommendera? Blir det någon skillnad i kostnad/väntetid om man har remiss eller är det bara överflödigt att gå genom läkare?

  • molle73

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 17:48

    Jag känner mest till s.gymnaster i Skåne och Sthlm. Har dock hört talas om “Fysio Väst” (de ligger väl närmare dig geografiskt).

    Nej ingen annan avgift. Dock är en del privatpraktiserande inte subventionerade av landstinget, men du vet ju hur du värderar din skada, kanske tycker du att det är värt att betala för en ordentlig undersökning.
    (Du förkortar förmodligen också väntetiden på det sättet.)

  • jonaish

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 18:56
    johnk;508127 wrote:
    Testar gärna Escaladesen. Kan ju höra om det går att fixa nån lösnining som passar nils också när vi ändå håller på.

    Varför tror du att du skulle glida fram? Gör du det i snowboardkängor? Jag har beställt ett par metalite-sockor 1mm tjocka. Har du fått tag på några bra neoprenstrumpor än?

    Har ett par SS pb-floyd 46or men dem är för små för mig som har 46 i skor,
    passar nog bättre folk som ligger på 44-45 kanske! Du kan värma dem å forma dem efter foten så dem kommer passa über bra! annars finns det neoprenstrumpor från 1 till 5mm!

    nya 4000lök, du får dem för 2500kr (luktar nytt)

  • johnk

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 20:02

    @jonaish 508254 wrote:

    Har ett par SS pb-floyd 46or men dem är för små för mig som har 46 i skor,
    passar nog bättre folk som ligger på 44-45 kanske! Du kan värma dem å forma dem efter foten så dem kommer passa über bra! annars finns det neoprenstrumpor från 1 till 5mm!

    nya 4000lök, du får dem för 2500kr (luktar nytt)

    Jag har storlek 40 typ så det blir nog väl stort 🙂

  • _sofia_

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 19:09

    Lyckades ju sträcka två ligament i foten ah göra av nått som läkarna int vet vad, så yes vet att de e easy att fricka foten ah nu kör jag bara me en special stöd strumpa som ja hoppas räcker…

  • johnk

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 19:32

    Vad är det för nån? Jag har försökt linda silvertejp runt foten för att ge stöd men funkar inte så bra.

  • bohm

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 19:32

    Liniment………Ligament…….

  • _sofia_

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 20:00

    he he fråga zilversurfarn, han har koll den gamla sjukgymnasten 😉

  • zilversurfarn

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 20:06
    _Sofia_;508549 wrote:
    Lyckades ju sträcka två liniment i foten ah göra av nått som läkarna int vet vad, så yes vet att de e easy att fricka foten ah nu kör jag bara me en special stöd strumpa som ja hoppas räcker…

    Shit Sofia, du skriver ju som om du gick i lågstadiet! Liniment/Ligament har ju Bohm redan rett ut. Sen heter det “vricka” foten inte fricka…
    Vet inte vad du har för stödstrumpa (ett ord, inte särskrivning för övrigt) men jag har svårt att tänka mig att det ger tillräckligt stöd. Det bästa är att tejpa väl med en bra sporttejp. Men det kan ju vara lite svårt om man inte vet hur man skall göra och lite omständigt.
    Här finns en variant som skulle kunna funka, kan bli lite knöligt i en våtsko dock… http://www.skadebutiken.se/cc3/ankle-support/prod_173.html

    Edit: “Gammal” ?!?!?! Ja kanske det…

  • johnk

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 20:16

    Borde gå att få in i min våtsko tror jag. Frågan är hur bra foten passar i stropparna sen, men jag kanske går över till bindningar ändå. Den + bindningar blir nog fint stöd. Borde gå lägga den över latexmudden på torrdräkten också utan att skada. Den ser snäll ut. (Silvertejp på latex är inget jag rekommenderar efter att ha testat dock! Mudden gick sönder när jag tog loss tejpen.)

  • skotten

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 21:02

    hehe sofia, you on the afternoon party juice again?

    @Zilversurfarn 508568 wrote:

    Shit Sofia, du skriver ju som om du gick i lågstadiet! Liniment/Ligament har ju Bohm redan rett ut. Sen heter det “vricka” foten inte fricka…

  • gadget

    Medlem
    16 oktober, 2008 vid 09:58

    Jag gjorde illa foten när jag åkte snowboard för nästan 2 år sedan och det är först nu det börjar försvinna ordentligt.
    Men nu har jag fått samma på min andra fot, fäeeeen!
    Jag fick skadan när jag landade hårt utan stöd för hälen men samma skada nu på min andra fot genom bara en hård landning.
    Om du har otur sitter den i länge!

  • _sofia_

    Medlem
    16 oktober, 2008 vid 10:35

    He he jag jobbar på min stavning 😉 men dator i knäet framför bondesöker fru och ett glas vin i handen e ju int de bästa förutsättningarna…

    Zilversurfarn: vi har ju pratat om de här, endast silvertejp som gäller, nae men lindar med sporttejp, och har en “stöd-socka” över, som jag lät sitta kvar förra helgen under festen tills henkelindade om fossingen 😉

    Skotten. is it a party this weekend again? tror att ja må hålla mig lugn då jag har crazy tentamen på måndag…

  • edorf

    Medlem
    16 oktober, 2008 vid 12:44

    åk ner till IMC mmö. de behandlar alla svenska elit tennisspelare, fotproblem is their shit!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Spik igenom vristen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.