Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spin- out problem på min F2 254 Wave…

• Spin- out problem på min F2 254 Wave…

Publicerad av geir på 24 maj, 2001 vid 11:42

Har en 97’a F2 254 Wave med orginalfenan till…tror det är: Fins international, wave 23 cm carbon, signerad av Dunkerbeck.
    …Den spinner ut hela tiden och jag burjar bli rätt så förbannad på den…

Är det fenan eller brädan?( vet att seglen och jag funkar….)
    Har ni några tips till vilka fenor som funkar bra til den?
    Har ni ev. några att salja??

Jag väger 80kg och använder brädan med 4,7 till 5,3 m2 vilket fungerar bra..
    …Ö.kjöpa en Simmer OS 99’a ca 5,5m2 också!

Hälsningar från:
    ”Norrbaggen” Geir, aus Halmstad…
    geir88@hotmail.com

geir svarade 23 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • voodoo

Medlem
    25 maj, 2001 vid 06:37

Tror inte att det är brädan..Har du seglat liten bräda mkt? Testa att stå mer upprätt och inte hänga ut med så mkt tryck på fenan (anv. du sittsele så testa midjesele som hjälper dig att få en mer upprätt ställning).
    Vilken placering har du på fenan? (US box) testa att ha början av fenan rakt under bakre delen av fotstroppen. Annars kan du väl låna ngn fena för att testa..

Stay windaddicted..
    http://windaddicted.tripod.com

• andreas

Medlem
    25 maj, 2001 vid 07:45

Hallå Geir!! Hur går det med uppsatsen??
    Du jag hade själv en sådan orginalfena och dom är värdelösa, den som jag hade var sne i basen!! VAd Voodo snackar om det har jag ingen aning om, du kan ju för f-n segla eller hur!!Skaffa en ny fena så blir det mkt bättre!!
    SEE YOU Andreas

• voodoo

Medlem
    25 maj, 2001 vid 12:48

snackar inte om ngt annat än fenan, och vill han försöka segla med den ändå så kan han ju testa ovanstående….(JAG vet ju inte vem han är och om han kan segla !!)..

Stay windaddicted..
    http://windaddicted.tripod.com

• geir

Medlem
    25 maj, 2001 vid 14:19

Var nu snäll Andreas!!
    Jo tack, uppgiften går bra!
    Var ute och seglade lite freestyle på Tylösand på Onsdagen med min 5,3’a
    inga vågor…men rätt så kul endå…

Hej Voodoo
    tack för tipset
    I 1996 seglade jag 3 mmd i Cape Town på en 70l bräda utan en enda spin-out..(nytt värdsrekord..)
    ….Jag ångrar att jag solde den fenan….och knäkte den brädan för den sakens skull….
    Men nu så är det nått fel….
    Skal göra som du föreslod och låna en annan fena för att kolla!

Hej igjen Andreas!

Har du en fena att låna mig?
    Har du fått någon Starboard surf88, eller måste du fortfarande vänta på grabbarna från Göteborg om vinden sätter in??

Take care
    sees på vattenet..
    Geir.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spin- out problem på min F2 254 Wave…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.