Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing spinloop => krachad nos??

Taggad: ,

• spinloop => krachad nos??

Publicerad av matsb på 19 augusti, 2003 vid 17:13

Om man skulle få för sig att satsa på en spin loop och endast kommer ner i länsläget och krashar, hur stor är sannolikheten då att nosen ryker på brädan (pga av masten)…whoopps!
    Eller ramlar man bara i drickat med spräckt trumhinna.. confused.gif

Någon som har positiva tankar kring detta… grin.gif

/Mats

matsb svarade 21 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • dude

Medlem
    19 augusti, 2003 vid 18:09

Jag har testat det på chop här i Stockholm, alltså nästan plattvatten. Det är ingen fara att man gör illa sig. Det är ingen ide att jag försöker förklara här men snacka med polarna och håll känslan för hur rotationen känns. Ibland har jag åkt ur stropparan när jag glömt bort att vänta tills hela brädan släppt vattenytan och ibland landar jag på ryggen. Jag kommer längre och längre så snart kanske den sitter. grin.gif

Niklas

• matsb

Medlem
    19 augusti, 2003 vid 18:33

Hej Niklas,

Låter positivt, då är det bara…he he
    att “go for it”… grin.gif

Alltså ingen mast ner i nosen?

hadé
    mats

• dude

Medlem
    19 augusti, 2003 vid 20:04

Om du testar att få kastfall och skotar in så “känner” du att rotationsplanet ligger mer platt än vertikalt. Alltså kommer du aldrig vara på väg mot nosen.

Niklas

• matsb

Medlem
    19 augusti, 2003 vid 20:13

okej, då behöver man inte plocka fram sin gamla “häck” till bräda.. smirk.gif

mats

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing spinloop => krachad nos??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.