Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spinout-Powerboxen passar inte exaxt?!

  • Spinout-Powerboxen passar inte exaxt?!

    Publicerad av anonym-anvandare på 12 juli, 2002 vid 13:17

    När jag surfade igår (på en nyligen införskaffad bräda), så såg jag när jag skruvade fast fenan (powerbox), att “kasseten” på
    fenan inte riktigt gick i brädans “kassethållare” ordentligt.

    Trots att jag skruvade hårt, så ville inte konerna stämma riktigt ihop, vilket gjorde att fenans “kasset” stack ner någon/några millimeter
    nenaför brädans undersida. Om man drog med handen över brädan så kände man tydligt kanten vid övergången mellan brädan och
    fenans “kasset”.

    Hur känsligt är detta?

    Råkade ut för ganska många spinouter men det kan också berott på min hoppteknik (amatör gör så gott han kan), eller att jag var på gränsen till överriggad. Hade också en ganska liten fena i föhållande till mitt segel.
    Har hört att för liten fena ihop med för stort segel kan leda till spinouter?!

    joeithafish svarade 22 år sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 juli, 2002 vid 14:04

    jar tror inte att en millimeter spelar så stor roll, storlek och teknik är viktigare..

  • joeithafish

    Medlem
    12 juli, 2002 vid 17:27

    låter som om du hade alla förutsättningar för spinout även utan den lilla kanten på fenan.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spinout-Powerboxen passar inte exaxt?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.