Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing split board great for travelling

  • jenselias

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 23:54

    @Eddie 512360 wrote:

    Vilket jävla skit… jag skulle aldrig köpt en sådan ens om den fungerade.

    Jag resonerar likadant när det gäller mina kites. LE har en bladder för att det skall vara luft i den, därför släpper jag fanimig inte ur luften i onödan. Fast det tog lite tid innan jag hittade en bil som var stor nog.

    Dessutom, så kan man faktiskt åka båt om man skall på en kiteresa. Flyg är mest trångt o skit.

    Spik i foten? http://www.anne-quemere.com/indexgb.php Jag menar, varför ska du släpa in kiten på båten när du kan driva den med den? Tjejen i fråga har korsat Atlanten, så du ska inte komma här å snacka!

    PS. Annars är det oftast den konservative som brukar få äta upp i slutänden. Låt dom hålla på å utveckla. Till sist blir de säkert så bra att man inte känner skillnad och då är det ju bara bra att kunna resa lite mindre skrymmande. DS.

  • chohoo

    Medlem
    28 oktober, 2008 vid 07:56

    Jag gillar klart idéen. Antagligen inget man använder på sin hemmaspot, men som som resbräda … tillsammans med resstrykjärnet, resväckarklockan och reshårtorken. Ser fram emot när det kommer samma lösning för vågbrädor.

  • nundy

    Medlem
    28 oktober, 2008 vid 10:31

    @jenselias 512363 wrote:

    Spik i foten? http://www.anne-quemere.com/indexgb.php Jag menar, varför ska du släpa in kiten på båten när du kan driva den med den? Tjejen i fråga har korsat Atlanten, så du ska inte komma här å snacka!

    PS. Annars är det oftast den konservative som brukar få äta upp i slutänden. Låt dom hålla på å utveckla. Till sist blir de säkert så bra att man inte känner skillnad och då är det ju bara bra att kunna resa lite mindre skrymmande. DS.

    Är du i fel tråd? Här snackar vi splitboard, inte nån fransk tjej som har åkt båt över atlanten med följebåt 2 meter efter.

    Hur mycket de än utvecklar så kommer de aldrig att få en splitboard med samma performance som en vanlig. Kanhända det finns en marknad, men jag säger som Eddie. Håll möget så långt bort som möjligt.

  • haze

    Medlem
    28 oktober, 2008 vid 10:37

    @Chohoo 512377 wrote:

    Jag gillar klart idéen. Antagligen inget man använder på sin hemmaspot, men som som resbräda … tillsammans med resstrykjärnet, resväckarklockan och reshårtorken. Ser fram emot när det kommer samma lösning för vågbrädor.

    http://www.yankodesign.com/2008/02/13/collapsible-surfboard/

    Varsegod 😉

  • cellentropya

    Medlem
    28 oktober, 2008 vid 13:32

    (blir engelska idag, ingen tid att kolla stavning)

    Whow! Pretty shit than isn’t it?

    I have talked now to few people (excellent kiters with yrs of experience) that bought that board just to see what they really think and it seems like they are very happy. They said will send me short movies on some tricks (like kite loops and stuff) they do with this board. They also said that these boards perform beautifully but of course since they are made in carbonium shit they might be more prone to crash independently whether they are split or not, but just because of their flexibility they have a superb pop and they ride choppy water like a Bentley sport car.

    I agree with you guys why on earth one would desire a split board? It would be probably better to buy a house in Brazil or south Africa or wherever there is wind, sun, chicks, beers and more… leave behind Malmö, the f***g work, the rain, the cold water…. get few real boards and kite as much as one can, therefore no need to have a board with you on flights. Last time they charge me 10 euro/kg for my surf board and it cost more than the flight ticket itself.

    After decided that leaving Malmö at this stage it is not an option, I will probably try this board since I travel a lot with my job and I always get the chance to kite for few days wherever I go (great places sometimes, like Cuba next week), which is why this board was interesting to me.

    Problem 1 it may be too expensive, really too much even for a split board, Problem 2 needs to be tried before buy and that could be difficult since it is custom made only. I will see if it could be done anyway.

    Tack för alla åsikter iaf!

    OBS: Just to make sure of no misunderstanding, this is not a commercial post or shit, I am not a promoter/team member or whatever of any boards company and I am not helping anybody to sell anything. Just want to share some thoughts in this forum. Unfortunately, in my environment there are no many kite addicted to talk with.

    Thanks.

    /zDad

  • sourra

    Medlem
    28 oktober, 2008 vid 16:18

    @Haze 512414 wrote:

    http://www.yankodesign.com/2008/02/13/collapsible-surfboard/

    Varsegod 😉

    Finns den där på riktigt eller är den bara ett designprojekt? Hur som helst finns den här också och den verkar gå att köpa: http://baliwind.co.il/en/links3c.html

  • haze

    Medlem
    28 oktober, 2008 vid 18:36

    Den finns tydligen på riktigt har jag för mig. Det var uppe på surfsverige förut…

  • pjoter

    Medlem
    28 oktober, 2008 vid 19:05

    @Eddie 512360 wrote:

    Vilket jävla skit… jag skulle aldrig köpt en sådan ens om den fungerade.

    Jag resonerar likadant när det gäller mina kites. LE har en bladder för att det skall vara luft i den, därför släpper jag fanimig inte ur luften i onödan. Fast det tog lite tid innan jag hittade en bil som var stor nog.

    Dessutom, så kan man faktiskt åka båt om man skall på en kiteresa. Flyg är mest trångt o skit.

    Hahaha! bästa svaret! Ett kul svar blir bara bättre av att folk inte förstår det.

  • hengo

    Medlem
    28 oktober, 2008 vid 19:43

    en splitboard, modell wave/wake (ser vi världens första wake bräda här som inte är en TT?? Nytänktande.. nytänkade) , moddad med straps, handtag och såklart http://www.youtube.com/watch?v=UH-mPNFTSo0 tror jag kan bli the shit för 2009 alltså

  • skotten

    Medlem
    28 oktober, 2008 vid 23:58

    heheh we all need a car like this

    http://www.core77.com/blog/images/nike_vehicle.jpg

  • eddie

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 00:44

    @pjoter 512540 wrote:

    Hahaha! bästa svaret! Ett kul svar blir bara bättre av att folk inte förstår det.

    *andas ut*
    Tack Pjoter… någon förstår mig 😉

  • jenselias

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 10:08

    @Eddie 512603 wrote:

    *andas ut*
    Tack Pjoter… någon förstår mig 😉

    Jag tyckte att jag fattade till hundra, men det passade sig tydligen inte alls att spinna vidare på ironin. :confused2:

    Surfbrädan ser ju sexig ut, men lite teknikerlösning med miljoner småprylar.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing split board great for travelling

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.