Senaste nytt Forums Spolad

  • Spolad

    Publicerad av holle på 23 september, 2003 vid 06:03

    Då var man ute på lilla brädan och 5.2:an igår. Fullt tryck och ökande enligt SMHI. Efter en stund droppar det och sedan var det bara att vänta tills man blev uppspolad på stenarna. Promenera tillbaka till bilen och åka hem glad att masten, seglet och brädan fortfarande var hela. crazy.gif

    maglu svarade 20 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • newold_surfer

    Medlem
    23 september, 2003 vid 06:24

    tvärtom för mig igår, låg å hade fint tryck i 5.4án. Å vid halv 8 brallade det i som fan… när jag kom i land var jag så trött så jag fick hålla igen spyan i en timme…

  • nordgren

    Medlem
    23 september, 2003 vid 07:30

    Hehe jag hade också en fin dag igår, bra tryck i 6,4an och 5 timmars surf. cool.gif Det var riktigt fina förhållanden med jämn härlig vind på 9-10 s/m

  • mbjorke

    Medlem
    23 september, 2003 vid 08:17

    Jag var helt överriggad med 4,7 och 85 liter JP Freestyle Wave. Min kompis körde 4.0 och 75 liters wavebräda och det funkade mycket bättre på vår sköna Grynna. Blåste 15-17 m/s, idag har dom lovat upp till 20 m/s. Sablar att man inte har 3,5 m2 och 65 liter wavebräda…

    /marcus från Åland

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 september, 2003 vid 08:41

    Newold surfer
    Vart seglade du? Gottskär eller?

  • holle

    Medlem
    23 september, 2003 vid 08:43

    Cillastrand på Åstön i Sundsvall

  • haegga

    Medlem
    23 september, 2003 vid 09:11

    Ser bra ut idag oxå, Erik ringde mig vid 8 tiden och var sugen ut, tyvärr sitter jag fast med lite möten och annat skit hela dan, kanske ska ut om det håller i síg i kväll.

  • haegga

    Medlem
    23 september, 2003 vid 09:12

    Förresten skulle du inte hålla tyst om att du blev uppspolad ?

  • holle

    Medlem
    23 september, 2003 vid 10:02

    hehe, ville ha lite sympati…..

  • maglu

    Medlem
    23 september, 2003 vid 10:03

    Blev spolad idag också…behöver nog lära mig vattenstart ordentligt innan jag ger mig på brytande vågor och 14m/s.
    En erfarenhet rikare och ett segel fattigare…

  • maglu

    Medlem
    23 september, 2003 vid 18:44

    Eftersom vinden vände och blev ca 10-14 m/s NV, kunde jag inte hålla mig, utan chansade på o köra mitt större (inte kraschade) segel. Gick fantastiskt. Satte ett par vattenstarter för första ggn, massor av beachstarter för nästan 1:a ggn och nästan ett par gippar laugh.gif laugh.gif. Sen upplevde jag kramp, kyla och mörker på fel sida sjön också…men det gick bra. Så det blev en fantastisk dag till slut…kommer nog fortsätta med vindsurfing grin.gif även om det kändes tungt på fm.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Spolad

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.