Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spot för väst-nordväst i närheten av Malmö

  • Spot för väst-nordväst i närheten av Malmö

    Publicerad av mattiasottosson på 15 april, 2010 vid 11:26

    Hej!

    Är nere i Malmö i veckan och hade tänkt att försöka få lite tid på vattnet om vinden infinner sig till helgen. Dessvärre har jag ingen större vetskap om vilken spot man ska välja på nordväst eller väst (som det verkar bli enl. prognosen). Har kikat lite på spotguiden och det verkar finnas några olika alternativ vilket gör mig lite ambivalent. Vore oerhört tacksam om någon av er kunde delge mig lite spot-tips.

    I och med vinterrostigheten är plattvatten att föredra.

    mattiasottosson svarade 14 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • philmeister

    Medlem
    15 april, 2010 vid 11:58

    Habo ljung är riktigt bra. Ligger norr om Malmö utanför Lomma.

  • farbrorfraz

    Medlem
    15 april, 2010 vid 14:04

    kika på denna, klockren
    http://spotguide.kicks-ass.net/

  • mattiasottosson

    Medlem
    16 april, 2010 vid 06:46

    Kikade lite där igår och den stora frågan är om man ska bege sig till Höllviken (“Väg 100” på spotguiden) eller till Habo Ljung. Får fundera på det över morgonkaffet…

  • gnutten

    Medlem
    16 april, 2010 vid 07:43

    Båda spotsen är långgrunda och hyfsat plattvatten.

    Funderar lite på vinklen för Hölleviken. Jag brukar mest vara där på rak nord. Vrider det över på ren väst, så blir det nog byigt. Vinden får då gå över land. NV tja kanske.

    Skulle nog tro att det är mer folk i Habo. Ännu är nog ingen fara med överbefolknig, bara trevligt med sällskap 🙂

    /Tobias

  • mattiasottosson

    Medlem
    17 april, 2010 vid 08:08

    Det fick bli Habo. Riktigt trevlig bekantskap måste jag säga, om än lite ringrostig surf för undertecknad.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spot för väst-nordväst i närheten av Malmö

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.