Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spot nær Torekov?

  • Spot nær Torekov?

    Publicerad av kruppa på 14 november, 2008 vid 20:35

    Jeg er strandet i Torekov for weekenden, og vejrudsigten er fantastisk. Hvor kan man tage ud i syd-vest i morgen lørdag? Slalom, wave eller speed (jeg har en bred smag, bare det er på Bjärehalvön, da jeg kun har et par timer).

    Jeg tænkte på at tage ud fra nord-stranden i Torekov, og sejle slalom mellem Torekov og Hallands Väderö. Er der nogle skjulte rev, sten eller andre farer i det område?

    Vh,
    DEN-4 Nikolaj

    kruppa svarade 15 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • aronh

    Medlem
    14 november, 2008 vid 20:55

    Den här kan kanske vara till lite hjälp. http://spotguide.kicks-ass.net/x/default.asp?Area=0&WindDir=0&ps=1
    Jag vet inte riktigt hur det ser ut med sten och rev mellan väderön och torekov. De aldra störrsta lär man ju se här http://kartor.eniro.se/query?&what=map_adr&mop=aq&searchInMap=1&mapstate=6;12.61988085932611;56.43363524388049;a;12.590326510166628;56.444010710718146;12.64943520848559;56.42325977704284;877;581&mapcomp=;;;Torekov;;;26093;TOREKOV;;;;;12.631060600280762;56.4233512878418;0;0;;BÅSTAD;maps_place.2820901.21;0&geo_area=torekov&stq=0&pis=0
    Jag har hört att det ska vara väldigt strömt och stökiga vågor.

  • doffe

    Medlem
    14 november, 2008 vid 20:55

    @kruppa 515904 wrote:

    Jeg er strandet i Torekov for weekenden, og vejrudsigten er fantastisk. Hvor kan man tage ud i syd-vest i morgen lørdag? Slalom, wave eller speed (jeg har en bred smag, bare det er på Bjärehalvön, da jeg kun har et par timer).

    Jeg tænkte på at tage ud fra nord-stranden i Torekov, og sejle slalom mellem Torekov og Hallands Väderö. Er der nogle skjulte rev, sten eller andre farer i det område?

    Vh,
    DEN-4 Nikolaj

    Torekov – Väderön är klassisk slalom sträcka bara att bränna på. Senast kördes Bic electric rock och UP slalom racing 5,5 så det var nog ett tag sen ändå. Förmodligen kryllar det av wavenördar i Dalen. Kör mot Båstad några km och sväng vänster i kurvan mot “Dalen potatis”:santa:

  • splifboy

    Medlem
    14 november, 2008 vid 20:56

    En del kör vid reningsverket vid sv, finns en del sten att se upp med dock. Annars funkar spotsen inne i båstad bukten typ mellanvägen och reningsverket mellan båstad och mellbystrand vid den sv det ser ut att blåsa imorgon. Vid västr kan det bli bra vid dalen några km norr om torekov.

  • perkele

    Medlem
    14 november, 2008 vid 21:47

    Hej du.
    Man kan hoppa i vid reningsverket, det finns en liten naturhamn där. Stenar som sticker upp precis i den nordliga delen av naturhamnen annars är det fritt rätt ut. Bra med vågor på S SV.
    På SV hade jag velat tipsa dig att köra in till vejbystrand, udden är det som gäller då. (södra delen av stranden, en gul bod är bra riktmärke).
    Ses kanske?

    T

    @kruppa 515904 wrote:

    Jeg er strandet i Torekov for weekenden, og vejrudsigten er fantastisk. Hvor kan man tage ud i syd-vest i morgen lørdag? Slalom, wave eller speed (jeg har en bred smag, bare det er på Bjärehalvön, da jeg kun har et par timer).

    Jeg tænkte på at tage ud fra nord-stranden i Torekov, og sejle slalom mellem Torekov og Hallands Väderö. Er der nogle skjulte rev, sten eller andre farer i det område?

    Vh,
    DEN-4 Nikolaj

  • kruppa

    Medlem
    15 november, 2008 vid 06:53

    Mange tak for alle svarene. Jeg ser om jeg finder nogen at sejle med på et af de spots i nævner – også selvom det er wavenördar 🙂

  • bananen

    Medlem
    15 november, 2008 vid 08:06

    Åk till Malen i Båstad istället. Bästa spotet för VNV – NV!

  • doffe

    Medlem
    15 november, 2008 vid 09:06

    @bananen 515988 wrote:

    Åk till Malen i Båstad istället. Bästa spotet för VNV – NV!

    Japp! men det blir i morrn det!!!:eek: 😮 😮 😮 😮

  • kruppa

    Medlem
    15 november, 2008 vid 12:26

    Mange tak for alle tipsene. Jeg fik et par super gode timer med det lille slalombræt ved reningsverket i Torekov. Efter danske forhold var der måske lidt mange sten, men det var super at sejle slalom i bølgerne mellem Torekov og Väderön – og ingen tang som i Öresund!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spot nær Torekov?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.