Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Spots Gotland?

  • Spots Gotland?

    Publicerad av swe_911 på 17 juni, 2006 vid 13:19

    Undrar var alla gotländska windsurfare håller till? Jobbar här över sommaren och skulle vara tacksam för lite tips på spots! Har hört att Kovik skulle vara bra.

    Hang loose, Martin

    fastlandsguten svarade 17 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • piotr

    Medlem
    26 juni, 2006 vid 07:38

    Sandviken är ett fint ställe på den sällsynta so-vinden,men även på alla andra sydvindar..härliga vågor och sandbotten.
    Ireviken 3mil nord Visby är också ok på västliga vindar, men ännu trevligare är ju att fortsätta till Fårö med Ekeviken på nordvind, Suder- och Skalasand på sydvindar eller lite hård Rauksurfning runt Gamlehamn…
    Tofta kan erbjuda ok segling i Visbys närområde med lite choppigt vatten och ofta andra seglare.
    Detta är väl de stora ställena sen finns lite annat oxå..
    Mvh Peder

  • calle_b

    Medlem
    26 juni, 2006 vid 08:50

    Tjobim.

    Var det dej jag träffade på Sudersand igår? Verkar bli trevlig vind framöver…
    Ha d gott/ Calle

  • calle_b

    Medlem
    26 juni, 2006 vid 08:52

    Fredagen ser förresten väldigt bra ut på windfinder. Jag gillar Sudersand på SV. Högerhopp, med vänstervågridning! HÅLL TUMMARNA!!! Länge sen det var bra tryck nu…

  • vind

    Medlem
    26 juni, 2006 vid 14:29
    swe_911 wrote:
    Undrar var alla gotländska windsurfare håller till? Jobbar här över sommaren och skulle vara tacksam för lite tips på spots! Har hört att Kovik skulle vara bra.

    Hang loose, Martin

    Ytspännings spotguide har många av de bästa ställen på sin lista. Rekommenderas. Dock inte det allra bästa……och inte heller småelaka Skala om jag minns rätt. Tofta är inte min melodi lindrigt sagt…men klassiskt på sitt eget lilla sätt.

    U

  • judo-freddan

    Medlem
    26 juni, 2006 vid 17:19

    Går Skalasand att vindsurfa? Jag trodde att det bara funkade för vågsurfing, eller?

  • vind

    Medlem
    28 juni, 2006 vid 10:09
    Judo-Freddan wrote:
    Går Skalasand att vindsurfa? Jag trodde att det bara funkade för vågsurfing, eller?

    Skala är guld, se annan tråd “Nu händer det grejor” – eller något liknande.

    Magiskt ställe som blir stort ! Har roat mig att jämföra våghöjd på plussen när det gungar på rejält från sydväst. Västkustspotsen brukar ligga kring 2 meter. Mitt favospot på ön då kring 2.5 – 3. Men Skala brukar alltid vara värst 3 – 3,5 meter ibland mer. Kolla hur den här delen av Fåro sticker ut från Gotland….

    Problemet med Skala framgår av tråden. Behöver vara rätt vinkel för att du inte skall vara katt i tvättmaskin….

    U

  • judo-freddan

    Medlem
    28 juni, 2006 vid 14:14

    Nice! Hoppas jag får tillfälle att testa stället om några veckor då jag tänkte kampera på ön med bussen ett tag.

  • fastlandsguten

    Medlem
    4 juli, 2006 vid 07:06

    Helt korrekt Mr Vind. Skalasand erbjuder bland dom bästa vågorna på ön. Har du en longboard kan du surfa dagar med knappt någon vind alls. Vind från Nordost-ost-sydost och kansk västsydväst funkar bra. Förra året hade vi en klassisk dag i september när sydvästan kom åt. Vi klev då in från södra skala som är lite svårara att hitta vägen till. Ireviken är väl det stället som kan mäta sig med det kraftbrytet. Ävren Grynge stax innan sandviken har kraftiga vågor, dock inte som skala men helt ok… Gotland har mycket att erbjuda!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Spots Gotland?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.