Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Spots i Örebro

  • johanoeberg

    Medlem
    6 januari, 2011 vid 14:38

    Jag tror jag kommer ut med 12an!

  • patbor

    Medlem
    6 januari, 2011 vid 16:10

    Jag kommer gärna, men jag är Nybörjare..

  • jochen_birch

    Medlem
    7 januari, 2011 vid 09:28

    Testar vid Lindholmen vid 12-tiden

  • tobbelindholm

    Medlem
    7 januari, 2011 vid 16:29

    blev ju fin åkning idag till slut trots mycket vatten! tänkte försöka på söndag igen om någon är sugen. ser ut att bli SV igen så någonstans på norra sjökanten!

  • tobbelindholm

    Medlem
    11 januari, 2011 vid 16:52

    Hej alla örebro kitare!

    jag tänkte kolla lite hur intresset ser ut för att bilda en kiteförening i örebro. jag har förstått av de gamla rävarna att de finns många som har en egen kite och gillar att åka. att utöva sporten själv är som alla vet varken speciellt roligt eller bra ur säkerhets perspektiv.

    idén är att ha en förening där vi är medlemar och träffas ute på kite spotsen runt hjälmaren. det kunde äver ge tillfälle för oss att förbättra våra stränder en aning. tanken är att man betalar en symbålisk medlemsavgift. det jag ser som en möjlighet!

    om intresse finns så skicka gärna iväg ett mail med namn och din E-post adress till mig så jag kan se om intresse finns.

    du skickar ditt mail till:

    tobbelindholm@hotmail.com

    kom gärna med yttligare försläg och synpunkter!

  • johanoeberg

    Medlem
    10 februari, 2011 vid 10:58

    Imorgon, fredag, tänkte jag köra från “hamnen” vid Ekeby/Almby. Från 11-12 snåret. Jag tror den kommer sitta som en fläskläpp! 🙂

    Windfinder säger NNO 17 knop (34)
    YR.no säger NO och 7 m/s och sol

    Väl mött!

  • patbor

    Medlem
    24 februari, 2011 vid 20:46

    Det är tydligen Hemfjärdens dag på Söndag, Jag tänkte väl åka dit och kika vad det är för spektakel. Var på Lindells och lämnade in skridskor för slipning, han pratade om att det skulle vara lite “Visa upp kite och skridskosegling” lät ju lite intressant 🙂

  • tobbelindholm

    Medlem
    25 februari, 2011 vid 16:57

    Det stämmer klockan 11.00-14.00 kommer jag vara där och visa upp lite kites och svara på frågor om sporten. kommer beroende på väder vara lite prova på för dom som är sugna med en enken 2 linors drake.

  • patbor

    Medlem
    26 februari, 2011 vid 07:25

    Jag dyker upp, kommer säkert och ställer lite dumma frågor till dig.

  • johanoeberg

    Medlem
    7 mars, 2011 vid 11:03

    Idag, kring 13-14 tänkte jag bege mig till lindholmen och njuta av ett par fina åk.

    kom dit!

  • lafleur

    Medlem
    23 april, 2011 vid 15:36

    Hej!

    Jag ar fran Orebro, men bor sedan 2005 i Brasilien. Har planer pa att flytta hem nasta ar. Vad ar bast att kitesurfa i Orebro trakten under sommaren? Jag och Erik korde ratt mycket vid Oset nar jag bodde dar.

    Isak

  • jochen_birch

    Medlem
    25 april, 2011 vid 15:00

    Hej
    Oset är bäst i Örebro-trakten när det är ostliga vindar. Tyvärr är det beträdningsförbud i Oset (fågeludden) till 16juni.
    Vid V-SV kör vi vid Ässundet, det är lite trångt att ta sig ut mellan träden men funkar helt OK.

    Ha det!
    /Johan Björk

  • lafleur

    Medlem
    26 april, 2011 vid 02:36

    Hej Johan! Kommer ihag de dar traden vid Assundet. Nar ska vi saga ner dem? 😉

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Spots i Örebro

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.