Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Spots i Sthlm ? tis SV 12-15 m/s

  • Spots i Sthlm ? tis SV 12-15 m/s

    Publicerad av Borttagen användare på 20 september, 2009 vid 08:48

    Hej !

    Jag undrar var alla som kör slalom/speed seglar nånstans ?
    På väg ner till choppiga dalarö så åker man förbi en liten sjö som är helt platt och jag har blivit mer och mer sugen på att åka till en sån spot, om det finns några. Det måste finnas ett gäng i sthlm som sitter inne på några schyssta spots så man slipper Rasta och dalarö vid sv, när man vill låta slalomprylarna jobba. Är det nån som ska ut på tis och vart isf ?
    Mvh Urban

    filipl svarade 14 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • bjornen

    Medlem
    20 september, 2009 vid 09:11
    SolnaUrban;577232 wrote:
    Hej !

    Jag undrar var alla som kör slalom/speed seglar nånstans ?
    På väg ner till choppiga dalarö så åker man förbi en liten sjö som är helt platt och jag har blivit mer och mer sugen på att åka till en sån spot, om det finns några. Det måste finnas ett gäng i sthlm som sitter inne på några schyssta spots så man slipper Rasta och dalarö vid sv, när man vill låta slalomprylarna jobba. Är det nån som ska ut på tis och vart isf ?
    Mvh Urban

    Torö är ganska platt, optimal vindriktning tror jag är VSV-V. Tyvärr finns det nog inga riktigt bra ställen på SV. Jag åker gärna till Dalarö om jag kommer från jobbet. Har du en GPS kan du ju försöka ta spotrekordet på Dalarö från Pär Culin som har dom flesta rekorden i Sthlmområdet

    //Björn

  • marden

    Medlem
    20 september, 2009 vid 11:12

    nja torö är nog bäst vid just sv sist vi var där låg väl vinden på ssv
    fast i år har det blåst flera m/s mindre på torö än längre in mot sthlm

    går det åt vsv lär väl nogra prova nyköping

    och den lilla sjön(viken) har jag velat prova flera år fast då på v fast med stigande efarenhet av spotletande har jag nog skrivet av den som ett poentielt ställe

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    20 september, 2009 vid 11:31

    Haha ! Nej, några spotrekord är det inte tal om, snarare har ni en till att segla ifrån då jag varken har erfarenhet, talang eller utrustning, men jag tycker det är jäkligt skönt med platta förhållanden så man kan brassa på så mycket det går utan att nåt jäkla chopp kommer och förstör.

    Bjornen;577238 wrote:
    Torö är ganska platt, optimal vindriktning tror jag är VSV-V. Tyvärr finns det nog inga riktigt bra ställen på SV. Jag åker gärna till Dalarö om jag kommer från jobbet. Har du en GPS kan du ju försöka ta spotrekordet på Dalarö från Pär Culin som har dom flesta rekorden i Sthlmområdet

    //Björn

  • filipl

    Medlem
    22 september, 2009 vid 13:05

    Kommer själv att segla relativt mycket på Riddarfjärden (OSO-ONO) och vid Smedsuddsbadet (SV-VNV) i höst och i vinter. Eftersom jag bor och jobbar på Kungsholmen blir det bara 5 minuters bilresa jämfört med 45 min till många andra ställen.

    Kommer köra nu på tis em från 17.30 med Ray 140 och nya Sailworks NX 8.2.

    Kul om fler kommer förbi!

    Filip

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Spots i Sthlm ? tis SV 12-15 m/s

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.